Om mej….

Jag heter Hans-Eric. Bor i Klippan, Skåne. Jag är född 1961 uppe i västerbotten – Norsjö. Har tre underbara barn som är ”underbart tjuriga och envisa” som sin far. Har jobbat som bl.a. brevbärare, sprutlackerare, ”spion”, säljare, butiksbiträde, ….och haft en egen firma med periodvis anställda (1993 – 2000)..

Jag är elektronikintresserad och radioamatör sedan 1977 med signalen SM7JVH (f.d. sm2jvh).

Är filatelist och samlar främst Sverige, men har även samlat Ungern…och det mesta som kommer ivägen för mej.
Jag samlar även mynt, Sverige, …det som ”trillar in”… =)
”Smyg-ornitolog” är jag också. Min ornitologiska hjärna fick ”spunk” nu när jag flyttade ned från norrbotten till skåne. Nu stämmer väldigt lite vad gäller fåglarnas tider för flytt och ankomst.

Jag är inte troende, religiös, men har ett öppet sinne för att vi människor inte förstår, eller kommer att förstå, vår omvärld och vad som sker i den.
Ja, och mycket riktigt som en kompis till mej reflekterade, så är jag utrustad med någon form av ”medial” förmåga. Jag har en ruskig respekt för detta. Det är absolut ingen ”ball grej” att ha den här förmågan. Lider ibland av den.

– Invald i kommunstyrelsen (KS) som ordinarie. I kommunstyrelsens arbetsutskott (KSAU) och i kommunfullmäktige som ersättare, för perioden 2010-2014.

– Ledamot i styrelsen för Arbetarkommunen, och vice fanbärare.

__________________

MINA LIVSFILOSOFIER .

AGERA…. TÄNK LOGISKT OCH KONSTRUKTIVT…

Ge aldrig den människa som verbalt och mentalt misshandlar dej fritt husrum i din hjärna.
M.a.o. gå inte och tänk på, älta, det den andre sagt och gjort. Ruska det av dej och tänk att problemet egentligen inte är ditt. Det är ett försök av den andre att projicera sina egna problem på dej. -FALL INTE I DEN GROPEN-

Att osakligt munhuggas med en idiot – visar bara på att det finns två av dessa.
M.a.o. kämpa inte i en strid ingen kan vinna !

Tänk i varje situation: Vad är det VÄRSTA som kan hända?
M.a.o. om du tänker så…så inser du snabbt att det ”oftast” inte blir det hemskaste som händer….Om ”det hemskaste” överhuvudtaget existerar….
Om nu det hemskaste alternativet verkar vara det enda möjliga, och att det hemskaste ändock är ”överkomligt”. Välj då detta alternativ !

Att bara svara ”Och?” eller tiga på en för dej idiotisk fråga….är fortfarande INTE straffbart !
Men, det lär ju reta frågeställaren till vansinne ! Alltså…
Den människa som ondgör sig på dej – är den som av er två har problem. Inte du !

Det finns ALLTID en strimma av ljus även i de mörkaste stunder.

Att en människa pratar ofördelaktigt om dej med sina vänner betyder bara att denne känner sig underlägsen dej.
M.a.o. att prata skit om någon annan är bara ett tecken på att din motståndare är dig övermäktig. Detta kompenserar du genom att försöka få stöd för dina idéer hos andra.

Att alltid agera lugnt och sakligt är en styrka.
Men…”ett retsamt lugn” hos dej kommer att frustrera motparten – och visa på dennes svaghet. T.ex. behåll vanlig samtalston ÄVEN när motparten höjer rösten – av frustration.

__________________