Sol…och bättre väder på gång… =)
En händelserik dag!
Först. Översiktsplaneringsgruppens möte 0830 – 1200. Trodde det var imorgon…så jag hann precis upp…och iväg.
Att både ha levande landsbygd…men i nästa andetag säga att ”all nybebyggelse” skall ske i närhet av tätort…det rimmar inte i mina öron.
Att bygga X antal vidkraftverk i kommunen, med en skyddszon på 1 km åt alla håll, går inte att kombinera med boende (befolkning) i dess närhet. Man täcker snabbt in hela kommunens yta…som skyddzon….om man bygger X antal.
”Tysta områden” går inte att i praktiken ha i en ”tätbefolkad kommun” (även skåne som helhet). Resonemanget att sätta ”buller” där det redan är ”buller” gör att bullermattan blir större och sprider sig in på ”tysta områden”.
För det andra. Har varit på polisstationen och ALLMÄNT förhört mig om vad en polisanmälan leder till…och om.