Ja-ha, där ser man…

Mitt, i vredesmod, fejkade, halft självords-hotande inlägg….”väckte” slummrande läsare…och svallvågorna blev enorma !

Men, nu vet jag vilka som verkligen bryr sig…och vilka som bryr sig bara  för att sprida rykten.

Ha en trevlig pingst !!
________

De medverkande i denna ”komedi” var:

187.15.180.207
81.229.66.90
177.194.80.237
81.234.78.214
217.67.89.54
81.231.227.253
94.234.170.16
88.83.42.49
85.11.12.181
213.89.25.29
81.233.137.241
90.236.240.218
83.219.194.43
46.236.109.244

 

 

 

 

 

 

Facebooks inflytande

Jag blir rädd och skrämd över facebooks inflytande på människor. Facebook är nog den enskilda företeelse här i världen som just nu påverkar flest människor och deras liv.

Jag har tills nu bara sett facebook som ett kommunikationsmedel och ett ställe att utrycka sina ”vansinnigaste, galnaste…men med humor” tankar. Men o så fel jag hade !

På facebook döms man som person efter vad man skrivit och lagt ut. ”Man ÄR den man är på facebook” ! Därför har jag nu blivit tvungen att ta bort vänner från facebook som klart och tydligt dömmer mej efter densamma. Jag är för dessa personer …den jag är på facebook. Och DET stämmer ju inte alls !

Istället för att ta bort en massa facebookvänner från min privata sida, så har jag här och nu bestämt att jag ska bli MYCKET mer restriktiv i mitt facebook-användande.
Jag har ändå redan tagit bort ett 25 – 30 tal av ovan nämnda orsaker.

Onsdag, 2014-02-12

Kom igår hem ifrån lasatettet efter att ha legat där, på medicin-akuten, i ett dygn.

Började med att jag svimmade två gånger på morgonen. Första gången när jag satt vid datorn. Och andra när jag var på väg in till köket efter vatten.
Jag ringde 1177 och frågade vad jag skulle göra. Dom ringde efter en ambulans med det samma.

Jag kom in med 170/120 i blodtryck. Fick först prata med en psykolog. Sedan stanna över natten för övervakning.

Allt tror jag beror på att min mors bortgång blev ”en sak för mycket” för mig. Och nu när jag börjar slappna av igen…så kommer ”allt över mig” som en våg ! ”Gått i väggen -symtom” eller liknande.

Mitt, Hans-Eric Lundgren, ”Vita brev”.

Med anledning av att jag nyligen legat inne på lasarettet med på tok förhögt blodtryck, för låg puls…och en ”gammal” anarysm på halspulsådern, så förstår jag nu att allt kan hända…och det väldigt fort.
Min mor gick bort 29/1, 2013, och jag hade fullt upp med att komma fram till att hon INTE hade något vitt brev. Bara en ”levnadsberättelse” som fanns bevarad på Bäckgården i Bastuträsk. Därav skriver jag här och nu.

Därför skriver jag här, i min blogg, mitt vita brev, så att de efterlevande skall veta hur jag vill ha det….när jag inte är här längre.

_______________

Jag vill begravas i Norsjö, på norsjö kyrkogård. Det finns tre platser vid den gravsten där min mor och far vilar, Ulla och Håkan Lundgren.

Jag vill INTE obuduceras !!!….”no what so ever !”

De tillgångar, t.ex. radioapparater, mast, bil,….mm. KAN säljas, och avkastningen av detta skall delas i tre lika stora delar och givas till mina barn, Gabriel, Sara och Emmy.
Om Emmy inte uppnått myndig ålder skall hennes del förvaltas av förmyndare till dess hon blir myndig.

Ingen kistöppning före begravningen.

Min begravningscermoni skall gå i ”glädjens och ljusets tecken ”!
Någon av låtarna i kyrkan får gärna vara en variant på någon av ”mina låtar”… Typ, ”Sunny”, ”Sommarnatt”, ”The way” med gruppen ’Micahael learn to rock’.
”Jag har hört om en stad ovan molnen” är en psalm som måste vara med !

Ingen publik gravsättning under cermonin !

Efter begravningen så skall glädje återspegla stämningen på ett eventuellt fika med kaffe o tilltugg med de närmsta. Dvs mina barn, respektive, barnbarn med mormor, morfar, farmor, farfar. Mina barns morfäder och farfäder.
Och mina verkliga vänner.
– Jan Holmström m fam. (Norsjö)
– Min kärlek (på dödsdagen)

….om dessa kan komma.

Givetvis så skall, om möjlighet finnes, min älskade också närvara !
_______________

Detta inlägg kommer att kompletteras vart efter jag kommer på saker.

_______________

En förutsägelse från min sida. ”Jag kommer att dö i min ensamhet.”

”Jag är FÖR hängiven !”

iStock_000016461249Large
J
ag känner mig helt utan energi just nu (23/1).
Först en separation i somras. Sedan träffade jag kärleken ….och allt verkade gå en ljusnande framtid till mötes.
Sedan dog min mor just före nyår….och allt mörknade igen.
Nu kämpar jag för att inte mista kärleken, bearbeta sorgen och min egen framtid. Det blir bara FÖR MYCKET !!!
Men, jag försöker ”hålla skenet uppe” inför min kära. Hon ska inte behöva lida för mina problem.
Förlorar jag henne OCKSÅ…. Ja, då vet jag inte vad jag gör… Har ju mina barn. Så, jag kan ju inte bara ”dunsta”…  =( …även om jag i så fall har god lust !

royalty-free-exhausted-clipart-illustration-437272_142468338

 

Som den ”sunt tänkande” läsare ni är, så ser ni att jag skriver i min blogg när ”livet går mej emot”. Min ””Psykolog-blogg””.

Tisdag, 2014-01-21, GRATTIS Gabriel !! <3

Hej blogg !

Nu står jag i ett vägskäl i livet…igen !! Eller flera…
Blir det nåt ”längre” mellan jag och ”vederbörande” ???
Duger jag ???
Arbete !!…Måste ju ha pengar !!

Vad ska jag satsa på?? Vad ska jag ”bara glömma”….??
Orkar inte misslyckas….orkar inte misslyckas…..IGEN !!!

Det är tydligen JAG det är nåt fel på !!…??

Känner dock ett visst lugn. Jag har säkerställt att jag inte blir vräkt från min lägenhet nu när pengarna tryter. Lägenheten är min borg här i livet…vad som än händer.

Tidsoberoende känslonoteringar…

17:e Augusti
Den 17:e augusti, 2013, är troligen den lyckligaste dagen i mitt liv. Ja, jag har haft lyckliga dagar förr i mitt liv, men denna kom att betyda så mycket för mig senare, som jag då, den 17:e, inte ville eller vågade hoppas på.
Jag mötte, trots min igelkottsliknande image, det som kom att bli den kanske viktigaste kärleken i mitt liv ! För, vad kan man förvänta sig vid min ålder att möta…? Livet har ju liksom passerat bäst-före-datum.
Jag värderar mina barn högst av allt här i livet ! Deras position som nummer ett i mitt liv går inte att rubba. Men, för mitt ”personliga jag” så betydde den 17.e augusti väldigt mycket…kom det att visa sig senare.

Jag mötte på en grillfest hemma hos admin för en ”hjärtesorgs-grupp” på facebook, SundsEliten, kärleken. Mina principfasta murar rasade på några minuter…och jag var såld ! Kärleken heter Karin  <3  !

Mamma…

….Saknar dej !!!
Hjarta-alskade-mamma