Go’morron Blogg !
Känns så skönt !! Nu när jag kommit över osäkerheten.
MIN STATUS:
Vid god vigör.
Äter regelbundet.
Katarren näst intill obefintlig.
Duschar varannan dag ungefär.
Psykiskt stabil.
Förhållandevis glad.
Många sociala kontaktytor per dag.
REFLEKTION..
En mycket viktig bit i ”tillfriskanandet” efter en separation är reflektion över sin situation såväl bakåt, framåt och i nutid. ”Varför händer – hände?”, ”Vad händer – hände?” och ”Vad kommer att hända?” Man kan även fundera över ”handling och konsekvens”. Vad ska jag ta till mig – vad har jag lärt mig – av det som hänt ? Man måste våga ”förändra” sitt liv ”till det bättre” efter händelser som denna. Gör man inte det kommer ”livs-spiralen” obarmhärtigt att fortsätta ”nedåt”. Och att utse sig själv till ”martyr” efter det som hänt…drabbar enbart och endast en själv.
Men, som sagt, det viktigaste är att inse ”vad som gick fel” och (försöka) ändra på det. Annars kommer, med stor sannolikhet, en liknande händelse att drabba en även senare i livet.
Jag har, och kommer att lära och förändra mitt liv bestående efter detta. Varje separation har förändrat mej. Jag försöker att ta med lärdommar från varje tillfälle. Baksidan av detta är att man kan börja upplevas som ”knepig” av andra enär man inte ”ogenomtänkt” slänger sig in i vissa situationer.
BERÖM…
Jag har idag fått beröm för mitt sätt att anamma de visdomsord som bl.a. Kay Pollak, Tomas Gunnarsson…m.fl. gett mej.
Dom fungerar för mej ! Jag blir en lyckligare och mer harmonisk människa av dessa.
Bl.a : ”Gör inte andras problem till dina.” M.a.o. lockas inte in i en väns frustration och ilska över dej. Problemet är ju de facto din väns – inte ditt. Vännen har problem med dej – men det är dock fortfarande din väns problem – inte dina. Bjud inte upp till dans genom att reagera på samma ologiska vis som din vän.
”Du mår inte sämre än vad din tanke gör dej till.”
NORRLÄNSK…
Jag agrar nu som människor gör upp i den norrbottniska fjällvärlden. 😀
”Jag ser en presumtiv Judas, förädare, i varje människa.”
Jag vet om det. Jag vet det är fel. Och det är ganska komiskt. Men har varit med om det förr… Detta går över när jag vet hur omgivningen reagerat på min separation. Det tar ett tag innan det är självklart.
JA JUST JA…!
När jag igår kväll satt här och ”tyckte synd om mej själv”….så slogs jag plötsligt av ”verkligheten”.
Jag sitter ju inte ensam i de norrlänska skogarna – denna gången !
Så, jag bestämde att jag ska besöka vänner på andra ställen på den ”skånska halvön” någon dag. Jag kan ju faktiskt ta tåget (buss också)…vart jag vill !! ”Jag bestämmer ju över mitt eget handlande” nu ! ”Den icke-begränsande tillvaron känns ovan !”
”Se möjligheterna i varje situation !”
OPINIONSMÄTNING…..
Detta diagram visar intresset för min separation i antalet läsare den senaste tiden.
Lägg märke till att intresset svalnar fort när ”intrigerna” i mitt skrivande inte finns kvar.
Nu förstår man principen bakom alla ”utröstnings-program” på tv. Om det inte skulle fällas en enda tår, och snyftas lite, i varje program, så skulle folk sluta titta.
Tänk er ett sådant program – där den utröstade blir glad och glatt skuttar iväg ut ur serien…. Hmmm? Den serien skull snabbt möta sitt öde. Lika så gör nu min blogg.
”Inga skräniga, tårfyllda familjescener = Inga bloggläsare.”
Jag påstår då: Du som läsare är en person som gläds åt andras olycka !
Du svarar reptilsnabbt: NÄ!! Det är jag INTE alls det !
Jag: Så, då ser du aldrig på utröstningsprogram på tv då ?
………
NÅT SMASKIGT….SOM HÖJER LÄSARSIFFRORNA….
Kanelbullar…… Har köpt kanelbullar ! Det är väl smaskigt !
Vad trodde DU jag menade ??? 😀
TESTADE MIG SJÄLV…
Försökte igårkväll framkalla ”kärlekskänslor”…(med våld)
”I helvete det gick !” Som att ropa på taxi i sahara…
M.a.o. jag lurar inte mej själv på något vis. Jag är ”död” kärleksmässigt.
KVINNORS SYN PÅ KARLAR…
En kvinnlig vän undrade hur jag, på sikt, skulle klara mig…om jag en dag fick en kvinna i mitt knä ? Hennes syn var, lite grovt tillyxat: Karlar = Knullmaskiner. 😀
Då sa jag – tre separationer och åldersskillnaden mellan jag och henne.
That’s the answer !
Kul ! För hon är högutbildad och kunnig (?) i ämnet. 😀
KVÄLLSRONDEN….
”Patienten har haft en hel dag utan svackor. Fortsätter hälsotillståndet att förbättras..så här..så är en förflyttning från intensiven till vanlig avdelning möjlig.”
INTE NOG UPPSKATTA…
Jag kan inte nog uppskatta min nya inre frid och min nya syn på livet !
Har aldrig kunnat drömma om att en ”tankemässig inställning” (justering) skulle ha så stora positiva konsekvenser.
Jag vet att böckerna jag läst gjort ”rokad” i min hjärna…men inte att det skulle bli så här.
Förr kunde jag ”gå igång” för det minsta lilla…och göra irrationella grejer. Nu är denna tanke så fjärran.
Visst, jag har haft små föraningar under förhållandets sista tid. Och trodde nog att det skulle stanna därvid.