2013-07-11 Torsdag

Go’morron kära Blogg !

Sol och blå himmel…vad jag ser nu i alla fall…

”EN ANDLIG DAG STUNDAR…”
Ställde ”uret ett snäpp” tidigare för att hinna ”vakna” bättre. ”Rutin-NIsse” ni vet…

Oavsett vad ”dagen har i sitt sköte”, så blir det kul att komma iväg på en ”sightsing”.
Visst vore det kul om jag återvänder hem med nya visdomar….men ställer inga krav eller förhoppningar på det. Försöker alltså att vara ”nollställd”.

—–
Ha ha ! Märks det är ”tidigt” ! Skrev först fel veckodag…och sedan en massa stavfel…
—–

PÅ ÅTERSEENDE..
Hej då min blogg ! Vi ses kanske senare idag ! ”Simma lugnt !” 🙂

 

ÅTER…
En mycket trevlig resa ! Bortsett från den astrala biten…som inte gav mej så mycket nytt…mest bara bekräftelse…så var mötet med trevliga människor och en underbar plats det som gjorde resan så bra. Blev erbjuden att återkomma för att s.a.s. fördjupa bekantskapen och kännedom om platsen.

LÄGGER MÄRKE….
Jag lägger märke till…att jag skriver mindre och mindre ju bättre jag börjar må. Det finns ”inget att skriva om” helt enkelt ! Min ”psykolog-blogg” fungerar alltså som den ska.
Det blir små lösryckta snuttar om ”i princip ingenting”. Jag tappar ”skrivar-tråden”.

INTERNET-DOKTORNS ORD…
Hon sa nåt igår kväll, på chatten, som jag sent kommer att glömma. Hon berättade, trots att hon är kvinna, om hur många kvinnor resonerar, tänker vid separationer.
Men jag kan tänka mig att en ”besviken kvinna” resonerar likadant när denne träffar en ny bekantskap. ”Tack – min Internet-doktor !”

TRÄFFADE FÖR ÖVRIGT….
…en kvinna under dagens ”sightsing” som separerade för X antal år sedan. Men som, det viktiga, valt samma ”livs-inriktning” som jag nu har gjort….”ensam” !
Det stärker mej i min egen tro på mitt eget val !

OCH BARA FÖR ATT…
…så många säger till mej – ”Det klarar du inte! Vänta ska du få se! Ja-ja…var och en är salig i sin tro.” Så blir jag ÄN mer säker ! Vänner, goda vänner – ja – men ALDRIG relation !

_________________________________________________________________________

”När du börjar skylla på andra,
har du inte lärt dig någonting alls”

Tomas Gunnarsson

_________________________________________________________________________

TROFAST…
Jag hävdar med bestämdhet..
ALLTING är ändligt !
OÄNDLIGHET – är ett uttryck som människan skapat för att den mänskliga hjärnan inte klarar av det som är jätte-jätte-jätte stort. Så istället för att ”kruppa” så tar hjärnan den enklaste vägen och förklarar, det ogripbara, ogreppbara som oändligt.