Go’morron Blogg !
”ÖVER-VILAD”
Om nu det ordet finns ?
Somnade först igår kväll några timmar, när jag bara skulle vila en stund. Sedan gick jag och lade mig för natten relativt tidigt, och somnade som en gris. Vaknade kring 04.00 och var utvilad. Somnade om till klockan 07.30…..”över-vilad”…
FASCINERAD AV MIG SJÄLV…
Tanken slå mig gång på gång. Mitt sätt att vara, agera, tänka, är ”so far away” från det jag gjorde förra gången….. Så någonstans, djupt där inne i mig, så måste det ju sitta en stackars gammal cell och skrika ”Va i f_n gör du nu då??”. Stackaren känner ju inte igen sig i hur dennes omgivning reagerar.
HAR INTE TÄNKT PÅ DET VISET…
Här om kvällen, när jag och en kompis gick ut på puben, så sa han nåt, i och för sig helt uppenbart, men som aldrig slagit mej förr.
”Utbudet av presumtiva kvinnor i ens liv som ensamstående man begränsas, nedåt i ålder, av ens äldsta dotter.”
Sunt ! Logiskt ! Uppenbart !
”-Va f_n ! Kom inte och säg att min dotter ska styra över mitt liv !!” Ha ha ha ha ha !
Det bör ju, och borde, vara likadant för ensamstående kvinnor – fast tvärtom…
Konklusion: ”Om DU ska skaffar barn i tidig ålder, skaffa då inte ett barn av motsatt kön som du själv ! Om – motsatt kön – kommer detta att begränsa dig avsevärt vid ett eventuellt kommande singel-liv,” 🙂 Ha ha ha… (Se hela inlägget som ett skämt !)
FORTSÄTTER BETRAKTA MIG SJÄLV…
Här sitter jag – 150 mil från ”min barndom”, min släkt, min mor, mina barn, allt som var tryggheten i mitt liv. Den ”lille, fule, fege, blyge, tjockisen” från min barndoms gata.
Och NU – separerad, ensam, i en, egentligen helt främmande miljö. Fast besluten att stanna på grund av vänner, intressen och framtidsmöjligheter – ”jag, säkerheten själv”.
Tala om ”paradigmskifte” !!!
ETT EVIGT TJAT….
…om mina vänner ! Jo, jag vet. Men, köpte en pizza idag, för att lyxa till tillvaron lite. Och ”The Big Boss” på pizzerian förstod mej och min reaktion på ett ”jag vet inte” -svar. Han hade själv varit med om nåt liknande och har idag ett ”särbo-förhållande” – m.a.o. mycket nära vänner men ingen känslomässigt bindande relation. Han känner precis som jag, att han kommer aldrig mer att ”ge upp sig själv” för någon annan. ”Gud är god”…mot mej ! Han ger mig dagligen bevis på att jag gjorde och gör rätt – i form av vänner som förstår och har agerat likadant. Tack Gud ! (Men jag är FORTFARANDE inte religös !)
BLIR SÅ BESVIKEN….
Jo, lite besviken blir jag på de som bara läser min blogg när det är ”elände” som beskrivs. När det skrivs om en ”ljusnande vardag” för mig, då är det ointressant.
Men okej, bloggen är ju först och främst för mig själv. Ett sätt att få utlopp för tankar och känslor. ”Någon att berätta för…”
