Hej Blogg !
Regn och mulet. Skönt med ett avbräck i värmen !
SISTA PUSSELBITARNA….
…inför flytten ska på plats idag.
EN TREVLIG KVÄLL….
…igår, med en kompis på Harrys. Denne påstod att ”nu kommer ryktet att gå”… Och jag sa ”Vi vet ju hur det verkligen är – låt dom tro !”.
Skönt att prata med en som nyligt varit, och är, i samma situation. Andra människor skulle bara ha blivit less av det snacket.
FY VA FOLK !
Har gjort ärenden i Helsingborg och på Väla. Höll inte på att hitta en parkeringplats som var ledig i Helsingborg. Men, det är ju festival där nu några dagar….Inte så konstigt kanske.
Köpt bl.a. 3 nya T-shirts.
JAG REAGERAR ”RÄTT” OMEDVETET…
Jag blev idag utsatt för en situation där jag, och många andra, normalt sett skulle ha blivit förbannad.
Blev jag det ? Nej ! Jag reagerade spontant med tanken: ”Vem mår sämst, JAG eller den andre, av att jag blir arg? Jo, jag mår sämst ! Och det nöjet tänker jag inte bjuda på.”
Och, jag gjorde detta omedvetet ! Jag har tydligen lärt mej nåt. 🙂
HOOOPS !
Blev fångad av en tjej när jag var på väg hem från ett snus-inköp i eftermiddag.
”-Hej ! Hur är läget?”
Jag kände igen henne….men inte från var…
Sedan berättade hon….och då visste jag precis. Jag skulle gärna få komma och snacka med henne på hennes jobb – och även hemma. VÄNTA NU !!!!
Jag har bott här i Klippan i FEM år. Hon har träffat mej kanske FEM gånger per år när jag varit in där hon jobbar. Varför blev jag nu hips-vips så ”tjenis-penis” med henne ?
Och problem nummer två. Hon bor ihop med en flickvän !!!
VAR kom jag in i den bilden ???? 😉
