”- Det är mycket snö på vägarna, säger Mikael Persson vid Skånepolisen.” (Ur KvällsPosten)
Kan det vara 4 – 5 cm snö KANSKE…???? Ja, jag tänkte bara på polisens ”MYCKET SNÖ”…..???
Jag var ”jätte dålig” i morse när jag steg upp. Ont i skallen och jätte dassig. Men efter en dusch och en promenad ute i det vita vinterlandskapet mår jag nu bättre….men inte bra.
Djupa filosofiska tankar….
Om man tar ”oändligheten” och delar den med två (2). Ja, då har man fortfarande ”oändligheten” kvar. För, ”halva oändligheten” är lika stor som ”hela oändligheten”.
Om man tar ”oändligheten” + ”oändligheten” så får man ändå ”bara” ”oändligheten”. För, ”dubbla oändligheten” är bara så stor som ”oändligheten”.
Summan av alla udda heltal är ”oändlig”. Men, summan av alla jämna heltal är också ”oändlig”….men dubbelt så stor….alltså ”oändlig”.
Konklusion: Oavsett hur du behandlar ”oändligheten”, så har du fortfarande, och endast, ”oändligheten” kvar.
Med detta i åtanke, så tänker vi oss att du är på genomresa i universum.
Postulat: Universum är oändligt.
Det innebär att du INTE är på någon genomresa i universum. Eftersom resvägen din är oändlig och du har oändligt långt kvar, så bör du…om jag tänker rätt…..stå helt still på din resa. Det bör inte gå att resa i nåt som är oändligt eftersom den avlagda sträckan inte kommer att märkas på den totala sträckan – oändligheten….så står du förmodligen HELT STILL !!
Vad har jag då sagt med detta?? Jo, att längre rymdresor i princip är omöjliga så vida universum är oändligt.
Men, om universum är ändligt….. ….då blir det en annan saga.