Söndag, 2009-09-27, ”Ett-årig bröllopsdag”

Bröllopsvädret i år: Mulet ocjh kallt….

Tack min underbara fru för att du stått ut med mej !  Vår ettåriga bröllopsdag…hoppas det blir många till…..
Hon är underbar. Hon förstår mej. Hon ”reder ut” mina problem. Hon stöttar mej. Hon ger mej på ”tafsen” när jag gjort fel. Hon berömmer mej när jag gjort rätt. Hon är ohjälpligt oromantisk…. ….men jag älskar henne så !!!

Eftersom vi var ”nästan” barnfria igårkväll så firade vi en ”minibröllopsdag” med mys, pizza, tv, tända ljus, mer mys… Det kändes helt underbart bra.
Idag är alla barnen hemma igen….så det blir bara ”blickar och leenden” som minner om vilken dag det är…..samt buketten på bordet.

Jag och min fru retar oss på de människor som, när vi bodde upp i norrland, sa att de skulle ”överösa” oss med ”kompisskap” och umgänge.
Nu är vi här !!! Var är ni??? Inte ett ljud!! Inte en skymt av dessa människor som saknade oss så mycket !!
Jag (vi) är besviken (besvikna) !!

Nu börjar temperaturskillnaderna emellan norrland och skåne bli uppenbara. Till veckan skall det (enligt prognosen) bli -4 grader där uppe medan vi här nere har drygt +10 grader ännu.
I sommras tyckte jag inte att ”skåne-vädret” imponerade så värst mycket. Det är nu det börjar märkas vart man flyttat.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *