Lördag, 2010-03-27

Mulet, bara 5 – 7 grader varmt, regn…regn…regn…

Varit och ätit vofflor på Sossestugan. Vilka var där då?? Jo, ”inbördes-beundran-klubben”. =( Inget nytt under solen….
Jag fick tummen upp för mitt förslag till ”spontan-öppet” när väder och folkmängd på stan är lämpligt. Det blir troligen jag som är ”Mr Spontan”….som det ser ut nu….

Fick spontan lust att åka till Hornborgasjön och se tranorna…. Men, ca 30 mil….kändes lite långt.

Jag besökte https://www.bastutraskby.se/index.php för att se om byn fortfarande lever. Jag bodde där i drygt ett år…men fick aldrig vara med i listan över bybor…Hmmm? De som nu köpt mitt hus är REDAN med i listan såg jag. Var jag ”omöjlig att ha göra med”..eller ??? =) (TROLIGEN!!!…skäms INTE över det…i så fall)

Jaha, ”Star Wars” eller ””Hysteriska förlossningar”” på tv…en lördagskväll……. Buuhuuu!!!

Med tanke på hur arbetsmarknaden ser ut idag, så var det ett lyckokast att jag flyttade hit ned. Om jag bott kvar där uppe med tusentals arbetslösa och bara några hundra lediga jobb…och med en samhällsstruktur som håller på att ”rasa samman”….hade mina chanser till ett ”fortsatt liv” varit ”obefintliga. Här finns både utbildningar och möjlighet till jobb inom rimliga avstånd. Och antalet lediga jobb här nere är dock dryga ” tusen-talet” i alla fall.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *