Go’morron Blogg !
Sovit ordentligt …?….idag. Nästan 8 timmar !
Solen skiner, och det verkar vara en fin dag.
KAY…
Jag skrev ett mail till Kay Pollak igår och berättade hur mycket nytta av hans bok jag har nu. Jag fick ett fint tack och svarsbrev tillbaka.
Utan hans insikter och kunskap hade jag troligen reagerat på ett helt annorlunda sätt idag. De insikter han givit mej har gjort mej lugn, sansad och mer realistisk. Jag beter mej helt annorlunda än vad jag gjort förr. Jag upplever medmänniskor helt annorlunda än förr. Jag tar framförallt annorlunda beslut än förr.
MOD…
En känsla jag känner igen…
Det krävs mod att ta steget ut i det okända. För mig är det att ta steget in i en framtid som ensamstående med de utmaningar det kan innebära.
ENSAMSTÅENDE
Jag vill poängtera att jag INTE är singel ! Jag är ENSAMSTÅENDE !
Det kan tyckas löjligt att anmärka på det, men det finns en nyansskilland i betydelsen.
SINGEL = Ensam, men mottaglig för förhållande-tankar.
ENSAMSTÅENDE = Ensam, men ”upptagen”.
Visst, det är inte uppenbart hur jag tänker, som en kompis sa. Men, vad jag vill poängtera är att jag absolut inte är intresserad av att ”hoppa på tåget…något tåg” igen !
GENETISKT??
Intressant reflektion…
Jag besökte en kompis, och vi började filosofera över det att vissa saker verkar komma tillbaka i släkten som hänt förfäder förr i tiden.
T.ex. min morfars-farfars-farfar….hade tydligen också relationsproblem. Han gifte om sig flera gånger under sin livstid. Och enligt min kompis så KAN vissa företeelser komma tillbaka ungefär i vart sjunde led. Och, det blir det i mitt fall… ”Jag lever min anfaders liv”…?
”REKLAM” =D
”Jag är inte bara pappa, utan även ensamstående ungkarl.
Och som ensamstående ungkarl så rekommenderar jag mina vänner att använda Zendium – för ett fräscht ungkarls-flås.” =D
Har jag sett reklam…eller ?
Köpt tandkräm och nya tandborstar….var väl det jag ville ha sagt med det…
SMASKIGT…
En intressant iakttagelse….som jag känner igen sedan ”förra gången”….
För en månad sedan hade min blogg ca 5 (olika) besökare per dag.
NU…i skrivande stund…har den 22 per dag.
”Vadan detta plötsliga intresse???” Ha ha ha ha !!!
VARFÖR….
Varför ska jag sitt här och ha dålig samvete?? Det var ju faktiskt motparten som klargjorde att känslorna inte fanns på plats. Försöker tänka på vad mina vänner har sagt – att jag gjorde rätt under rådande omständigheter. Och att det går inte att bygga vidare på nåt som saknar en grund.
Åter igen…TACK alla mina vänner för ert stöd och de råd jag fått…och fortfarande får !
Det är nog bara jag som är inne i en svacka…..och det vet jag att jag kommer att ha och få med jämna mellanrum nu ett tag….”vis av erfarenhet”.
MOR…
Verkar som om min 82-åriga mor har fattat situationen och varför. Hon är ”himmelsvitt” lugnare vid denna separation än vid förra. ELLER…så har hon insett det omöjliga för hennes son ??? =D
TITANIC…
Jag gjorde nog rätt…på lång sikt. Jag tog ”ett djupt andetag och hoppade av båten” istället för att stanna och ”följa båten till botten”.
Vid förra ”kryssningen” lämnade jag ”båten” sedan den hade ”sjunkit en bit”. Och det var mycket jobbigare än detta….men båda smärtar !
KRITISKT MEN STABILT…
Nu är ”mentala-svacka-anfallet” över ! Puh !!! Behövde både lustgas och pacemaker för att komma igång igen ! =D
PEP-TALK…
Jag vet jag är stark ! Jag vet att jag klarar detta ! Jag har gjort det förr…och blivit starkare!
Och NU ska INGET för störa mej och min planerade njutningfulla andrahalva av livet !
”I’ll do it !! I know I’ll make it ! I can feel the force!….Yeah, go for it !”
FULL DAG…
”-Nä hörru, min kära Blogg ! Nu måste jag nog ta hand om mitt andra skötebarn – Bingen !
Nanna nu så gott, så fortsätter vi våra förtroliga samtal imorrn ! Natti-natti Blogge !” =D