2013-07-21 Söndag

Hej Blogg !

Ja, jag uppnådde målet ! Jag skulle ha fixat boende till idag – den 21:a.

JAG SKULLE JU INTE… …OCH NYA SIDOR…
Jag skulle inte gå ut igår. Men, ensamheten blev för stor, så jag lommade iväg på puben på vinst och förlust.
Där satt en gammal bekant (kille) med ett gäng fruntimmer vid ett bord. En dam kände jag igen sedan förra fredagen, då vi var på samma efterfest.
Vi hade jättetrevligt runt bordet och jag blev bjuden på öl. (Där dog min ”vita kväll”) 🙂
Efter någon timme dök mannen till en av damerna upp. Har aldrig sett honom förr, men han bor här i Klippan. Efter en massa snack hit och dit så bär det av till dennes bror i en lägenhet nära centrum. (Japp – Efterfest TVÅ dagar på raken ! Är väl tiotals år sedan sist.)

I lägenheten blev vi då denne man, hans sambo, hans bror och kompis, samt två fruntimmer till – som jag aldrig fick grepp om vart dom ”hörde”.

En av dessa ”frisvävande damer” visade sig vara ex:et till en musiker som jag lärt känna förut på grund av andra ”kärlekshistorier”. Den andra, en ljus mullig sak, vet jag inte vem det var – och har aldrig sett förr.

I fredags fick jag lära mig om Klippans ”Motorvärld”. Igår fick jag en skymt av Klippans ”frustrerade sex-värld”. Fick höra så mycket om denna värld igår att jag har inte greppat det ännu. Dessa två damer var BARA ute efter k***l ! Och det finns visst en uppsjö av sådana människor, män som kvinnor, här i klippan.

Hur som helst skulle jag ALDRIG nappa på nåt så desperat !!!!!

Visst, med min nya livsfilosofi, så hade det passat som handen i handsken. Men jag kände, trots ”erbjudanden”, att jag är inte mogen för detta ännu.

Okej, visst känns det kul att man, som man, finns med i kvinnors ögon, tankar och fantasier. Så, man är ju inte helt ”död” på ”marknaden” i det fallet.
Bara det räcker för mig i dagsläget. Det stärker mej som person och ger mej energi.

Och nu när jag tänker efter….
Jag berättade för en kvinna förr i veckan som var att jag förra fredagen blev erbjuden att ”övervara ett annat pars akt”, då sa denna kvinna: ”-Välkommen till Klippan !”
Hmmm? Det är tydligen en ”naturlag” jag missat totalt här i byn !

Hittills har Klippan, för mej, mest bestått av ”alkisar, pensionärer och permobil-folk”….

JAG HAR TYDLIGEN…
Jag har tydligen en personlighet, ett sätt och en stil som passar in nästan överallt.
Det är tydligen detta som gör att jag, så fort jag går ut på puben, hamnar i alla sorters grupperingar av människor.
Det var en kvinna igår på puben som sa: ”-Du är ju rolig och trevlig. Det gillar vi kvinnor.”
Ja….vad skulle jag svara….är ju liksom ”partisk” i målet. Men visst, jag blev glad. Och det stärkte mitt, sedan förr inte så lilla, självförtroende. 🙂

MEN…MEN…
Så har jag dåliga tidigare erfarenheter av ”kontaktskap” från pub. Åtminstone i norrland är det ingen ingen höjdare. Där var bara ”skräp-människor”. Då, var jag i och för sig ute efter en mer stadig förbindelse. Det är jag definitivt inte idag !
Idag är det till 90% vänner och kompisar jag är ute efter. Och om…om…”love is in the air”….så KANSKE det blir en ”drifts-relaterad kontakt”, dvs ”one-time – and never again”.

MINA ÄLSKADE BARN !!!
Hjärta-rött1Idag så ringde min son upp mej för första gången efter separationen ! Underbart !
”Å ta i trä !” Även min son förstod mej i mina tankegångar kring varför det blev separation.
Det är så viktigt för mig att jag har mina barn på ”min sida” i vad jag gör och hur jag tänker.

Min son var helt underbar i telefonen. Bara synd att han är cirka 150 mil ifrån mej…annars hade han fått en jätte-kram !!

ÄLSKAR ER SÅ MINA BARN !!!!

_________________________________________________________________________

”Att kunna förlåta sig själv är
sannolikt en förutsättning för
att på djupet kunna förlåta andra.”

Tomas Gunnarsson

_________________________________________________________________________

KOM OCH TÄNKA PÅ…
…nåt jag pratade med en tjej på puben om.
Hennes X höll, fortfarande efter ett drygt halvår, koll på vad hon gjorde, hur hon mådde, vem hon träffade…osv. DET kallar jag ett sjukligt beteende !! Skulle ALDRIG falla mig in att hålla koll på ”fd” och ”X” jag haft !! Är det slut så är det – på alla plan !!