Sol och varmt…
Lena jobbar 07-16.
Sophia har haft världens skit-kalas ! ”Lite av det värsta jag varit med om” sa hennes assistent.
Jag är ”euforisk” över att ha kommit in vid högskolan i Kristianstad !! (Jag börjar bli tjatig va??)
Jag har varit ”kroniskt pessimist” om mina studier sedan separationen…i princip…. Och blev ju inte mer optimist av att höra från ”X-sidan” att…”Du klarar inte av att plugga.”
Men, det är nog just motgångarna och ”förtals-kampanjerna” som gjort att jag inte givit upp. Jag är ju sådan av naturen. Jag vill ha lite ”motstånd”…och det får inte vara för enkelt. DÅ….lägger jag av !!
Jag kommer, troligen, att klara mina studier på grund av alla ”till-rop” om att jag INTE ska klara det. Det känns nästan som om jag läser till lärare ”på pin-tjiv” (på ren djävulskap) bara för att visa….
Allt hänger nog ihop med att jag som ung var mobbad för att jag var tjock. Detta fick till konsekvens att jag senare i livet gjorde/gjort ”mycket”….bara för att visa på motsatsen !!
Har även idag legat på stranden i några timmar (11.00 – 14.30).
Emmy har lekt med Kajsa…och Lucas med hennes bror….på stranden.
Då jag kom hem ”fick jag en gothisk-knäpp”…och insåg att från och med nu är det ”familj – plugg – träning” som gäller i mitt liv. Att jag kommit in på högskolan betyder så mycket för mej !!! =) Att jag kommit in har redan påverkat mej och min syn på vissa saker i mitt liv och omgivning. Och än en gång har min fru gjort mitt liv lättare att leva !! =) Jag uppskattar henne så !! Sätter henne på pedistal…mot hennes egna vilja. Men, hon är ju så bra !!!!