Torsdag, 2011-01-06, Trettondagen….

Mulet och dimma…lätt-lätt snöfall..

Samuel har sovit här.

Tar en dag till ”off” ifrån rapportskrivandet. Satsar på att göra grov-görat till helgen.

Lena har jobbat natten till idag. Jag tog Sophia och doggarna på morgonen…

Hm? Jag tog bort, helt, en dag ur min blogg och då försvann ”spammandet helt” !

Hallå!!!
Har det aldrig varit snö förr någon vinter?? Verkar inte så. Det är ”katastrof” varje gång det blir ett litet snöfall. Vad är det för speciellt med den här vintern?? Okey, jag är från västerbottens inland…och där är alla vintrar så här…så långt bak jag kan minnas. Det är en helt ”förbannat djävla vanlig vinter”! …..med snö….som ju vintrar brukar ha.

Vårens plugg heter IMA12L….matematik för blivande lärare. Men BARA elva (11) lektioner fram till i mars !!! Låter som en jobbig kurs……kanske…???

Vad är det som händer ??
https://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=en&oe=UTF8&msa=0&msid=201817256339889828327.0004991bca25af104a22b

https://www.newscientist.com/blogs/shortsharpscience/2011/01/mass-dying-of-animals-plotted.html