Halvmulet….halv-ljummet…
Den kapitalistiska världen sjunker likt Titanic mot botten. ”Kapitalet” lånar av varandra för att kunna göra vinster….som nu uteblir…och som får till följd att återbetalningen av det lånade ”skiter sig”.
Tänk tanken. Att världsekonomin når botten……. Vad händer? Historien förtäljer oss att ”krig och massförstörelse” är ”the final solution”.
Anarki och upplopp världen över. Pensioner….vad är det? Ekonomisk trygghet….bara att glömma! Bara för att ”grabbarna i slips” lekt lite ovarsamt med sina ”små-slantar”…….