<jäääääsp>…orron Blogg !
Solen skiner 🙂
MORGON RESUMÉ….
”Världens bästa anti-depressionspiller….det jag fick igår…verkar ännu !”
Känner en klump av glädje inom mej.
Hörde ”hitten-ditten och datten” på hålan igår.
Do I care? No !…Do I act? No !
Inget stör min inre frid och mitt nya jag !
Ska strax ta en sväng med Zendium….så jag får en ”Kennedy look”.
REFLEKTERAR…OCH KÄNNER…
Visst, som någon påpekade, och som även står i ”min bibel”. Jag kommer att få…med säkerhet…korta återfall till min gamla livsstil. Men, det är det stora hela i mitt liv som betyder nåt. ”Man blir aldrig fullkommlig !”
Känner en längtan att få t.ex. gå och ta en öl en kväll med bara vänner ! För första gången i mitt liv så skulle jag kunna anamma det ”stockholmska pub-livet”…med BARA män som sitter vid bord och snackar. Faktiskt rätt skönt ! Visst, får det vara med någon kvinna också…men, det är bara och endast ”häng” och slänga käft som gäller.
PONERA…ATT GUD FINNS…(är inte religiös !)
Varför skulle jag träffa min fd när jag satt i Bastuträsk?
Ja, inte för min fd skull ! Utan Gud vill att jag skulle komma mig ifrån den byhålan, samt få ny möjligheter i livet. Jag fick inte sluta där…enl honom.
Varför tog mina barn avstånd från mej vid förra separationen?
Ja, för att Gud ville att jag skulle vakna över vad som var det viktigaste i mitt liv – mina barn !
Jag och mina barn har ”inget avstånd” idag !! <3
Varför flyttade jag ned till skåne?
Här visste Gud att jag skulle klara resten av mitt ibland så krokiga liv.
Varför blir jag politiskt aktiv?
Ja, för att knyta till mig riktiga vänner..i ett långt perspektiv.
Gud skiter i vilken politisk åskådning man har.
Varför börjar jag söka efter en inre frid….visdom, Buddism-tankar, Kay Pollak ?
Ja, Gud visste att jag kommer snart att behöva en inre frid. En separation…till !
Det verkar så uttänkt…på nåt vis !
SLUT BRÄNSLE I PUMP 1.
Jag har HELT slutat analysera och tänka på ”hur” och ”varför” allt blev och gick som det gick. Helt bortkastad energi ! Och för övrigt finns inte den energin att tillgå !
Nu går ALL energi åt till mitt inre jag – och dess välbefinnande !
Jag skiter i vad omvärlden säger och tycker. Förr eller senare utkristalliserar sig nya och gamla – trogna vänner ! Det löser sig självt !
Nu är min önskan att få bli lycklig – fast i ensamhet ! Lycklig – med vänner ! Och känna en inre trygghet i mitt ensamma jag.
TOG PROCESSORKRAFT…
Ensamhet vs Tvåsamhet.
Ensamhet. Friheten att besluta över sitt eget liv är berusande. Jag beter mig hur dumt som helst inför mig själv. Jag bestämmer själv hur och på vad jag ska lägga min energi.
Ruskigt ensamt !
Tvåsamhet. Beslut görs oftast efter överenskommelse. Ens beteende bör passa in i det specifika tillfället. Det är fördelaktigt att lägga energi på rätt saker.
”Kan vara”… mysigt.
Tvåsamheten tog av mej en ruskig ”processorkraft” (energi) för att passa in och göra rätt sak vid rätt tillfälle. Ok, jag kanske är FÖR foglig…och får lida för det.
Jag kanske, just nu, dömmer tvåsamheten lite styvmoderligt. Men, jag har just nu ingen energi för en tvåsamhet. ”NADA!”
Och i valet mellan ”energislukande tvåsamhet – och mysighet”…eller ”energisnåla ensamheten – och ruskigt ensamt”….så vinner ensamheten LÄTT just nu !
JA ! JAG JOBBAR MED MIG SJÄLV JUST NU – VIA BLOGGEN ! (Helt rätt !) 🙂
Jag vrider och vänder på ALLT i mitt inre just nu. Men, observera, jag vrider och vänder BARA på mej själv !
Förra separationen vred jag och vände på ALLT – UTOM mej själv ! Det är en himmelsvid skillnad !
Målet med mitt vridande och vändande är att jag ska – trots allt, när allt lagt sig – ha en tom (mental) ryggsäck.
Men, det ”svider” att ”gå hos psykolog! Man mår ”skit-kass” efter ett möte ! Jag vet ! Gick hos terapeut för många år sedan när jag var ”påväg i väggen”. Och efter varje möte kände jag mig som ett ”stort blödande sår” hela jag.
Fick då lära mig, att det är just denna process som smärtsamt gör en ”friskare”.
Nu går jag inte hos psykolog. Men det svider på samma sätt när jag nu, stundvis, vrider och vänder på mig själv. Så, helt fel kan jag ju inte göra… =)
Jag har ett mål, att efter allt jag gått igenom, bli en någotsånär vis och förhållandevis klok man. ”Lite Obi-one-kanobi…” Sedan, om jag når dit – det är skrivet i stjärnorna. Men det är ett, tycker jag, eftersträvansvärt mål.
Jag bygger alltså mitt nya liv ”inifrån och ut”. Börjar med mig själv…och jobbar successivt längre och längre ut ifrån mig.
Istället för att bygga mitt nya liv ”utifrån och in”, med ”substitut” och ”mentala murar” för att klara fortsättningen.
Det – om något – är en ”Hållbar utveckling !”.
”BLOGGEN ÄR MIN PERSONLIGA PSYKOLOG – I KRISENS STUND.”
Den lyssnar på mej – oförtrutet..i ur och skur….
Men !! Man får inte glömma bort att ha roligt emellan det ”djupt rannsakande stunderna”. 🙂
”BLOGG-BÖRSEN”
Och….vad var det som fick min blogg att stiga i värde idag ??
INGET HYMLANDE HÄR…
DU som läsare tänker säkert – ”Den där människan mår inte bra!”.
Och…visst som fasen…”Jag mår inte bra!”. Speciellt korta stunder…
Under mina ”break-downs” så ”sugs jag liksom in i mig själv”…och det gör förbannat ont !
Och jag är helt öppen med det…och allt !
Om jag…än en gång… jämför med min förra separation, så erkände jag ALDRIG – ALDRIG – ALDRIG att jag mådde skit då! Jag var ”störst, vackrast och bäst”…så enkelt var det bara.
Men, nu vet jag, att just det berodde på att jag DÅ mådde betydligt sämre än idag.
”Mår man RIKTIGT dåligt mentalt…så är ”förnekelse” ett typiskt symtom.”
——
Har någon form av ”dysleksi-light”…??? Missar bokstäver ibland…. Eller så är det för att jag ser dåligt utan mina ”googles”…
——
