2013-07-10 Onsdag

Go’morron kära Blogg !

Verkar vara halv-grått ute…

Sovit som en klubbad gris ! Min far hade rätt !  🙂

RESUMÈ
Efter en dag på halvfart – igår. Så ska jag försöka få upp lite ”fart” idag igen.
Lade ut lite provocerande inlägg på facebook för att få lite respons…och det fick jag !
Hade besök igår som resulterade i mer ”kännande av personen” ifråga.
Och imorgon ska jag besöka ”Spökjägarna”.  🙂

SJÄLVMORDSTANKAR….
…har jag inte !
Skriver detta bara för att visa på vilket sjukt sätt många (inte alla) söker ”nyheter” på internet och sociala medier. Är DU en av dom ”sjuka” ???

Ja, jag skulle skämmas om jag var besökaren som gått i min ”fälla” !
Jag la ut en länk på facebook till min blogg. Och överskriften till länken kallade jag ”Självmordstankar”. Å se – det nappade nästan direkt !
Hade jag däremot kallat länken ”Nya sköna skor”….hade väldigt få tagit notis om den. Det är det jag vill beskriva med det här – hur fantastiskt sjukt nyhets-sökandet har blivit.

ÄNTLIGEN…
…fick jag tag i ”Gubben i lådan”…som eventuellt har ett boende till mig.  (Positivt !)

JO, JAG DRIVER…
Ja, jag tycker det är intressant att studera människors reaktioner i olika lägen. Man lär sig mycket om människor – i allmänhet – på detta.
Mitt föregående inlägg – självmordstankar – var ett typiskt exempel på hur jag ”manipulerar” människor att göra ”fel saker”. Tänk efter…. Tänk att vi människor är så ”lågintellektuella och naiva” att vi gör sådana saker – som att kolla upp om jag ”verkligen var självmordsbenägen.” I 95 fall av 100 (kanske) så yppar ALDRIG en person med dessa tankar sina planer för någon – det bara händer. Men, detta är som ”bortblåst” ur människors huvuden – logiken saknas i det vardagliga tänket – hos de flesta (inte alla).
Så, med min rubrik reagerade ”smaskighets-, andras olycka-, intrig- ” -delen av hjärnan. Inte den ”logiskt tänkande” !

”Självklart !”…och…”Jag är inte sådan”….tänker nu du som läsare…
Nä, visst ! ”Ingen” läser porrtidningar här i Sverige heller – ändå säljs det sådana för miljarder varje år. Hmmm ???

BLOGG-BÖRSEN
(Antalet besökare på min blogg)

BloggVärdet_20130710”Marknads analys: Tendensen är vikande på börsen. I ett försök att lyfta börsen har Blogg-ministern (jag) gjort några ”halv-tjaskiga” inlägg för att öka intresset för substansen på bloggen. Men, faktum är – tendensen är vikande i ett kortsiktigt perspektiv.”  🙂

EN DRÖM…SOM FÖRSVANN…
I och med den här sista separationen så dog en dröm för mig om att kunna ha en relation där båda parter hjälps åt att ge varandra energi och därmed hela relationen energi.
Det är sorglit !
Visst, det går upp och ned i alla relationer, men i min naiva värld går det hela tiden totalt sett mot en mer ”energirik” relation. Den ”naiviteten” försvann med ett ”plopp” för mej…
Nu finns ingen energi att försöka skapa en ny dröm. Det räcker precis med energi till mig själv och den energi jag ger till vänner – och det blir inget över !
Hädanefter blir energifördelningen i mitt liv: 1) Mig själv. 2) Mina barn. 3) Vänner.
Och så får jag göra det bästa utav det…åren som är kvar….förhoppningsvis en drös.

SKULLE NOG BEHÖVA….
Jag skulle nog behöva gråta en skvätt.
Att gråta har samma effekt som att spy – man blir av med det man mår dåligt av. En befriande känsla ! Men det går inte ! Jag KAN INTE gråta nu! ”I hel_ete heller !”

Jag har väl inte energi nog till det…heller….

KÄNNER MER OCH MER…
…att det var det bästa….det som hände. Jag var tydligen urlakad på energi utan att veta om det. Och hade det fortsatt…vette tusan vad som hänt?
Men, fortfarande är det mina livsinsikter som jag lärt via bokläsande som håller mig på rätt köl. Det är dessa som gör att jag redan nu kan tanka ny energi. Min tidigare erfarenhet visar att tanka energi kan ta hur lång tid som helst, egentligen.

DET ÄR…
”Det är ett fåtal som känner mej – resten tror att dom känner mej.”

IMORGON…
Imorgon ska jag förhoppnings få lära mig vad jag kan. Men, i sämsta fall får jag bara lära mig det jag redan vet.
Låter kryptiskt, men som ledtråd kan jag säga att det har med den astrala-världen och energier att göra.