2013-07-09 Tisdag

Go’morron !

Idag kom frukost före blogg !
(Den som läst sista delarna i gårdagens inlägg…förstår varför.)

FAN ! Höll på att ”schappla bort” måndagens inlägg helt! Men lyckades rädda det ! 🙂

EN DAG FÖR ÅTERHÄMTNING OCH BEGRUNDAN…
Efter en ”halv-jobbig natt” med lite sömn och många tankar, så kommer denna dag att bli rätt så ”projekt-fattig”. Jag måste hela tiden vara på min vakt så att jag har ”balans i livet” och inte förvärrar det som redan är. Därför får allt lov att bara stanna upp ibland….för att med ny energi fortsätta framåt senare.
”Lyssna på sig själv, sin kropp och sitt mentala jag.”

JAG HAR NOG BLIVIT RÄTT OMÖJLIG….
En kompis till mig har upptäckt att jag, i det närmaste, inte går att ”bråka” med längre.
Och ja, det är ju just den effekten jag har velat åstadkomma med mina studier av bl.a. Kay Pollak. Den ”bråk sugne” får aldrig den ”stimulerande energi” denne söker hos mej för att kunna fortsätta bråket. Frustrerande för den ”bråk sugne” – ja ! En vinnande och energibesparande strategi för mej !

Det är en stor och revolutionerande omställning för mej, men kanske än mer revolutionerande och oförståelig hos min omgivning.
”Vad har det tagit åt honom ?” kanske man säger om mej.  🙂
Men, på sikt tror jag att min nya livsfilosofi är en positiv grej för mej – men även för min omgivning. De i min omgivning som nu förstår och uppskattar det jag ”sysslar med”. I andras ögon har man nog bara blivit en ”ko-ko typ”.
Nu verkar det vara så, att vissa människotyper ”måste ha ett litet gräl” för att ”triggas igång” och leva, enligt dom själva, ett normalt liv. En människa som inte grälar är inte normal i deras ögon.

Nu säger jag inte med det att jag aldrig mer kommer att brusa upp och bli förbannad. Men kanske än mer sällan än jag hittills gjort.

DAGENS ”MINI-PROJEKT”…
Kommer att filosofera kring den ”Pamflett-palett” jag ska skapa.
Olika färger – beroende på innehåll.

DAGEN STORA FILOSOFISKA FRÅGA
Vad är det för skillnad på att vara ”rävig”, eller vara ”beräknande” ?
Vilket ord är ”mer positivt”?
Vad är i så fall nyansskillnaden ?

EN HELT ANNAN SIDA…
Jag ska en dag framledes få åka och besöka ”Astrala Nördars Förening” (påhittad pseudonym av mej) 🙂 . Jag är ju sådan…också…som upplever ”det man inte SKA uppleva”.

USCH !
F_n va dagarna går fort när man har roligt ! (mår bra – i mitt fall)…..

KAN SE MIG SJÄLV……
Jag kommer till ett vägskäl snart igen – och det är inte frågan om ”OM” utan ”NÄR”.
När jag återfått det mesta av min energi, så kommer vissa saker att ställas på sin spets.
Relation igen – Nej tack ! Är redan klart det valet ! Men… Jag ÄR dock fortfarande en människa som har vissa drifter. Hur gör man ? ”Frilansande häradsbetäckare”….eller ”Handtrallande missfoster…med skum livssyn.” Vad skulle DU välja ??? Allvarligt… Jag vet inte idag??? Skjuter problemet framför mig.
Eller…så blir det den där ”grå blandningen”….som jag har så svårt för….”svart eller vit” som jag nu ÄR !!
”Ett handtrallande missfoster – som ibland frilansar.” 😀

MEN..för att tillsvidare ”dölja” ovanstående problem, så engagerar jag mig i ”allt” som går att engagera sig i……så länge DET nu håller….

TRODDE JAG VISSTE…
För några dagar sedan trodde jag att hela jag skulle implodera – sugas in i sig självt – av sorg, besvikelse…osv…
Nu är ”min boddy” för liten för mina ”glada känslor”.
Trodde jag hade ett ”facit” på hur separationer skulle gå till… Har idag flera ”variabler” som inte passar in i den ”ekvationen”.
Håller kanske på att bli ”bipolär”… 😛 …med sådana ”dalar” och ”toppar” ?