Hej Blogg !
Nya morgonrutiner gör att jag ”försummar” dej blogg – förlåt !
FÖRSIKTIG…
Det är alltid lika spännande att ”återuppta kontakten” med de vänner man hade före separationen. Man vet liksom inte var man har dom.
_________________________________________________________________________
ALDRIG MER…
Mitt hjärta….
….kommer aldrig mer att vara till salu !
Jag försluter nu sakta men säkert mitt hjärta till en stenhård klump. I mitt hjärta finns bara mina barn, barnbarn och jag. Och ingen skall någonsin kunna öppna mitt hjärta igen. Inte ens jag själv !
Jag kommer fortfarande att tillåta mig gilla, tycka om människor – men aldrig blanda in mitt hjärta. Känns tryggt – men ovant, just nu.
Okej, visst, mitt hjärta skriker, gnäller och gråter som ett barn ibland just nu. Men, precis som ett barn, så har mitt hjärta ännu inte insett det bästa för sig själv på längre sikt.
Sedan hjärteportarna väl stängts, så kommer lugnet och friden att infinna sig – och så förbli, till dess tiden inte finns mer.
_________________________________________________________________________
HELT NYA SPELREGLER….
Tills nu så har sex och kärlek varit ett oskiljaktigt par. ”Fanns inte det ena – så fanns inte det andra.”
Nu, så finns inte kärlek, annat än som far till sina barn, i mitt liv längre. Så, nu blir det endast och enbart de fysiska drifterna som styr mitt liv och förhållningssätt till det andra könet. Också det känns ruskigt ovant ! Men, man vänjer väl sig…..
GLÄDJE ! GLÄDJE !!
””Asså…hoppa upp å sätt er på nåt gammalt och hårt !! I’m the KING !””
Livet leker !! (Glädjebesked via telefon idag !)
Veckan kunde inte ha börjat bättre !!
Jag har hört det förr: ”Du klarar det inte! Vart ska du ta vägen? …osv” .
Men, jag har gjort det förr….och kommer att göra det igen !! Klara mig !!
Idag tändes gnistan jag väntat på !!
SAMMANFATTAR….MINA TANKAR….EFTER EN STUNDS VILA….
Nu, när man som jag nu, hamnar lite utanför, uppenbarar sig en del skumma fenomen.
T.ex. att jag säger till person ”A”: ”-Min snopp blev grön när jag separerade.”
Efter ett tag, några dagar eller så, så frågar person ”Ö”: ”-Har din ”kompis” förändrats efter separationen?”. ”A” och ”Ö” har…i min värld…en väldigt långsökt, ologisk, obefintlig kontakt med varandra. Men – jag har tydligen fel på den punkten… Bryr jag mej ? Nä ! Men intressant företeelse.
Det finns alla typer…tydligen…
Blev på puben ”inbjuden” av ett par att ”övervara deras akt”…enär HON gillade det.
Trodde sådant bara var en skröna…..
Men, nä tack ! Inte nu i mitt liv ! Inte upplagd….
Det är väl sådana sidor av ”singel-livet” man får lära sig att leva med….men jag är ruskigt ovan !
