Go’morron Blogg…säger jag om än det är mitt på dagen…
KORTA SNUTTAR OCH KÄNSLOR..
Ja, Gud leder mig VERKLIGEN in på en massa ”ko-stigar” i livet.
Kvällen igår började planenligt med snack och pilsner med ”Ruggig Mustasch” och hans flickvän. ”So far – so good!”
Vi halvtolv-tiden lämnade dom dock puben och jag hamnade i en ”livs levande ICA-reklam”.
Jag blev hips-vips en del av ”ICA-Supermarkets personal.” Jätte-trevliga…och ”något annorlaunda än vid kassan”….där man oftast ser dom. 🙂
Vet inte hur…men hips-vips…var jag bekant med en som har lika ”halv-tjaskig” humor som jag. ”Själsfränder”…på nåt udda sätt. Men oerhört trevlig !!!
Via honom…och hans vänner….hamnade jag på en efterfest med ”jänkar-bilar och billigt glädje-vatten”. En flash-back för mig till ungdomens dagar. Underbart och roligt!
Lärde, på det stället, två damer att dansa bugg….och en ung kvinna hur man använder en ”kanin”…Hmmm???
Dom ”unga-tuffa” killarna förstod rätt snart vem dom ”dragit in i råttboet”. Det var inte det det såg ut att vara…”en gammal norrlänsk gubbe”.
”Ooo fan”…tänkte dom…”Han e nog minst lika mycket raggare som vi!” Så, innan jag lämnade stället var jag närmast ”helgon-förklarad”.
Ja, kort sagt… Livet tar mig på otroliga upptäcksfärder !
SKA NOG INTE…
…köra bil idag…. NÄ !
Det får bli en dag till begrundan över ”samhällets strukturer”.
_________________________________________________________________________
”Varje gång jag upptäcker en ny
dimension hos mej själv eller då jag
upplever ett glädjefullt möte med
någon jag inte tidigare träffat, känner
jag mig mer hel som människa.”
Tomas Gunnarsson
_________________________________________________________________________
TANKADE ENERGI…
Gårdagens bekantskaper torde inte bli mina framtida bekantskaper. Men, trots att jag är lite sliten idag, så tankade jag energi på grund av att jag hade roligt – oavsett sällskap.
HA !
Kom bara att tänka på…
Jag möttes av flera förvånade blickar och försiktiga hej, av människor som känt mig sedan förut, igår på puben. Dom verkar inte riktigt veta vad dom ska tro om mej..
Men, jag säger bara, tro vad ni vill ! Jag gör det som känns bäst för mej just nu !
Eller så finns där en bild av mej som en norrlänning som ”gräver ned sig i en grop och deppar-ihop” när sånt här händer. Men, ”tjiii”, där hade ni fel ! 🙂
JAG BEUNDRAR…
Jag beundrar de personer, samma personer varje dag, som 2 till 4 gånger per dag läser min blogg !
TACK !! Jag tolkar det som omtanke.
KOMPIS I SAMMA SITS…
Träffade igår en kompis, som jag känt ett tag, och som visade vara i samma sits som mej ungefär. Han separerade år 2000 och bestämde då att ”nu får det vara nog med kvinnor i hans liv.”
Han sa: Du har gjort ett riktigt val. Du är stark mentalt. Du kommer inte att ångra dig när allt fallit på plats.
Sådant stärker mej att få höra från en person som förstår dilemmat. ”Tack kompis !”