Mitt, Hans-Eric Lundgren, ”Vita brev”.

Med anledning av att jag nyligen legat inne på lasarettet med på tok förhögt blodtryck, för låg puls…och en ”gammal” anarysm på halspulsådern, så förstår jag nu att allt kan hända…och det väldigt fort.
Min mor gick bort 29/1, 2013, och jag hade fullt upp med att komma fram till att hon INTE hade något vitt brev. Bara en ”levnadsberättelse” som fanns bevarad på Bäckgården i Bastuträsk. Därav skriver jag här och nu.

Därför skriver jag här, i min blogg, mitt vita brev, så att de efterlevande skall veta hur jag vill ha det….när jag inte är här längre.

_______________

Jag vill begravas i Norsjö, på norsjö kyrkogård. Det finns tre platser vid den gravsten där min mor och far vilar, Ulla och Håkan Lundgren.

Jag vill INTE obuduceras !!!….”no what so ever !”

De tillgångar, t.ex. radioapparater, mast, bil,….mm. KAN säljas, och avkastningen av detta skall delas i tre lika stora delar och givas till mina barn, Gabriel, Sara och Emmy.
Om Emmy inte uppnått myndig ålder skall hennes del förvaltas av förmyndare till dess hon blir myndig.

Ingen kistöppning före begravningen.

Min begravningscermoni skall gå i ”glädjens och ljusets tecken ”!
Någon av låtarna i kyrkan får gärna vara en variant på någon av ”mina låtar”… Typ, ”Sunny”, ”Sommarnatt”, ”The way” med gruppen ’Micahael learn to rock’.
”Jag har hört om en stad ovan molnen” är en psalm som måste vara med !

Ingen publik gravsättning under cermonin !

Efter begravningen så skall glädje återspegla stämningen på ett eventuellt fika med kaffe o tilltugg med de närmsta. Dvs mina barn, respektive, barnbarn med mormor, morfar, farmor, farfar. Mina barns morfäder och farfäder.
Och mina verkliga vänner.
– Jan Holmström m fam. (Norsjö)
– Min kärlek (på dödsdagen)

….om dessa kan komma.

Givetvis så skall, om möjlighet finnes, min älskade också närvara !
_______________

Detta inlägg kommer att kompletteras vart efter jag kommer på saker.

_______________

En förutsägelse från min sida. ”Jag kommer att dö i min ensamhet.”