Facebooks inflytande

Jag blir rädd och skrämd över facebooks inflytande på människor. Facebook är nog den enskilda företeelse här i världen som just nu påverkar flest människor och deras liv.

Jag har tills nu bara sett facebook som ett kommunikationsmedel och ett ställe att utrycka sina ”vansinnigaste, galnaste…men med humor” tankar. Men o så fel jag hade !

På facebook döms man som person efter vad man skrivit och lagt ut. ”Man ÄR den man är på facebook” ! Därför har jag nu blivit tvungen att ta bort vänner från facebook som klart och tydligt dömmer mej efter densamma. Jag är för dessa personer …den jag är på facebook. Och DET stämmer ju inte alls !

Istället för att ta bort en massa facebookvänner från min privata sida, så har jag här och nu bestämt att jag ska bli MYCKET mer restriktiv i mitt facebook-användande.
Jag har ändå redan tagit bort ett 25 – 30 tal av ovan nämnda orsaker.