Mulet och nollgradigt.
Har börjat läsa om Freud, Pavlov…med flera. KONTRASTERNAS-KONTRAST till min ”matte-fysiska-värld”.
Jag ser redan ”olika typer” av människor….enligt Freud:s beskrivning. Det är ”DETET”, ”JAGET” och ”ÖVERJAGET”.
Har hittat mej själv i en av beskrivningarna, men även Lena.
Jag tolkar , så här spontant, ”DETET” som reptilhjärnans funktioner. ”JAGET” som den ”intellektuella-människohjärnan” samt ”ÖVERJAGET” som den ”roll” vi spelar för oss själva och för omgivningen – imagen.
Ha!!! Jag slog vad med min fru om vad jag hade för resultat på högskoleprovet. Hon trodde på ett lägre värde och jag på ett högre. ”Om det är det högre, får jag 1000-spänn då?”, sa jag. Gick på studera.nu och skrev ut sidan. DET HÖGRE VÄRDET !!! Nu ska frun min betala medlemsavgiften på Corpus, gymet, som är just 1000:-kr.
”Bearbetar” mej själv…på nåt vis…
ENGELSKA B
SAMHÄLLSKUNSKAP A
SVENSKA C
RÄTTSKUNSKAP A
PSYKOLOGI A
samt
MATEMATIK E
KEMI A
och
FYSIK – Den vetenskapliga metoden
…det är vad jag gör i vår.