Onsdag, 2010-04-28

Mulet och svalt…

Precis vad jag sagt….nästan…
https://www.aftonbladet.se/temahogskola/article7027841.ab

Sitter och tänker på människor som inte klarar av att ”ta en order” eller bli ”motsagda”.  Den gruppen av människor kommer troligen att bli större nu när allmän värnplikt har slopats. ”Lumpen” fyllde, framför allt, en stor uppfostrings-funktion. Den gjorde ”män” av ”pojkar”.

Lena har varit på en minnesstund efter sin pappa idag.

Tränat axlar idag…. Jag håller på att bli ”övertränad”…ont över allt !

Ooooh så mycket ”osagda sanningar” det finns i den här släkten….

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *