Söndag, 2011-10-23

Klart och sol men svalt i luften.

Gjorde en matte-tenta igår…lördag.

Vi har firat Lucas födelsedag idag. Massor med folk var här…

Imorgon, den 24:e, fyller Sara 20 !!! GRATTIS i förskott….min stora flicka ! =)

Har en tid gått och funderat hur det kan bli så….
Jag har försökt att återuppta en del gamla kontakter med kompisar jag hade före separationen….med väldigt dåligt resultat. Var jag en sådan ”skit” förr att de inte vill ha med mej att göra? Eller ??? De jag fått respons av kan lätt räknas in på ena handens fingrar !
Ja, jag har förändrats en hel del i mitt sätt – och mitt sätt att tänka – sedan dess. Det är inte säkert att dom som inte vill kännas vid mej skulle tro att det är samma person. Men, jag vet dock att det är till ”det bättre”, eftersom jag fått den responsen av mina barn. Och dom litar jag på i detta fallet! (Vore väl konstigt annars…. Det är ju ”””för dom man lever””” !!)
Detta har i sin tur gjort att jag är väldigt….väldigt…väldigt restriktiv med att göra någon till en ”bästa kompis” nuförtiden. Jag har ingen nu….och kanske aldrig får någon heller…. Men och andra sidan behöver jag ingen nu när jag en underbar fru!! <3
Det kan ju mycket väl tänkas att de kompisar jag hade förr hade, för mig, dålda problem som blev uppenbara när jag separerade…av vissa orsaker… Vem vet ?? Eller så sticker det i ögonen på dom att jag lyckats ”ta mej ur” – ”över leva” – ”skaffa ett nytt liv” som är bättre än vad jag hade….och kanske än deras….???!!! Konklusion av ovan nämnda ”story” är att – riktiga vänner knappast är det egentligen. I bästa fall…bästa fall…är EN på TIO av ens vänner en RIKTIG VÄN !