Torsdag, 2010-09-16

Halv-grått och under stundom regn.

Ännu en skolvecka avklarad ! =) Men…heldagar…dvs stiga upp 05.00 för att sedan komma hem 18.00 är jobbiga.

Satt i valbyrån igår 10.00 till 18.00. Hur mycket det egentligen gav går att diskutera. Jag värvade däremot fyra nya, förstagångsväljare, på tåget hem ifrån skolan….att rösta socialdemokratiskt. Och sett ur det perspektivet är ju valbyrån ”oeffektiv”.

Jag har börjat tro att bästa sättet att värva röster är att ”ta folk” i vardagen. Inget ”upp-horsat” evenemang eller tillställning för att värva. Tror det skrämmer mer än det värvar. Man kanske skulle sitta och åka tåg fram och tillbaka på en viss sträcka och ”fånga folk i flykten”. Folk verkar mer öppna då och verkar vilja ventilera sina tankar…under en tågresa. (Egna erfarenheter)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *