2013-07-01 Måndag

Go’morron blogg !

Klockan är strax 0700. Och jag har sovit i ca fem timmar i natt. Skönt !
Jag har en del sömn att ta igen, om vi säger så.

BEKRÄFTELSE – HALVDAN?
Jag har idag, som den ”bekräftelse-människa” jag nu är, frågat ett tiotal personer, med majoritet av kvinnor om jag gjorde fel som satte ned foten vid ett tveksamt svar på en kärleksfråga. Svaret var enhälligt: ”Acceptera ALDRIG halvdan kärlek. Det ska vara 100 eller noll !” Känns för mej lite lugnare med dessa svar.

Men jag har börjat ana…att jag vet nog inte hela sanningen….om varför det blev som det blev….

”KORSKOPPLAD TREVLIG KOMPIS”
Ordspråket säger (?) : ”Om man sätter en folkpartist i bilen, så får man köra honom ända fram.” (Eller det var kanske inte så man sa???)
Får hur som helst kanske en folkpartist som resesällskap till norrland senare i sommar. Kul !

”LONLEY, I’M SO LONLEY…”
Jag vet, av erfarenhet, att den ensamhet man upplever efter en separation är jätte jobbig. Som nu….för mej !!! Men, jag vet också att jag har mina barn och massor med vänner ”där ute” (i norrland och här i skåne) som stöttar mig i denna situation. Och, bara den tanken gör det hela mer uthärdligt !

OÖNSKADE TANKAR…
Usch !!!! vad jag tänker mycket nu…. NÄ!!! Nu ska vi bara låta tiden ha sin gilla gång.
(Uppmaning till mig själv)
För…tiden läker ”alla” sår. Och det är så nära sanningen som man kan komma…har jag lärt mej.

”E DE NÅ KVINNLIGT KOLIOX?”
Försöker att tänka i ”propagandistiska” tankebanor….mitt i allt… Ska tillverka pamfletter till nästa marknad. (Jag visste inte vad PAMFLETTER var förrän nu…)

FÖRRA GÅNGEN VAR DET GYMET…
Jag kommer nog att försöka ”dränka” mina nuvarande bekymmerstankar med mer politisk aktivtet….och eventuellt schackspelande i en klubb…. Med andra ord ENGAGERA mig mer…i nåt !

ENSAM – MED HELA VÄRLDEN FÖR FÖTTERNA…
Egentligen borde jag ju se det här som ”tidernas möjlighet!”. Jag är ”fri” igen och står mitt i en ”hubb” (kopplingsbox för flera USB-anslutningar…t.ex.) i livet nu, med ”massor” av valmöjligheter….”anslutningar till hubben”. Borde utnyttja tillfället och ”förverkliga” drömmar och mål….  BORDE !!!…är ju rätt ord…men…
Det här är ett sådant tillfälle i livet då man skulle vilja skynda på tiden lite. Vill ju inte bara sitta här….”och skrumpna”.

ALLTID NÅT POSITIVT…
Tänker Kay Pollak: ”Det finns ingen dyster stund i livet som inte har en enda ljus strimma av positivism i sig.” Och jag försöker hitta ”strimman” nu…..

STENÅLDERS-SURFARE…
Ha ha ha !!! Sitter och studerar mina besökare på bloggen och upptäcker att det är någon ”omodern snubbe” som fortfarande kör med windows XP.
De e ju jag !!! Ha ha ha !!!

”ÅÅÅ, JAG KAN SPOLA…”
Egentligen….har jag det inte så för_annat dåligt !! ”I-lands problem”…egentligen ! Om man tänker efter…. Mat, tak över huvudet och massor med vänner….och ”water closet”… =D
Framför allt är jag idag glad för min ”något glappa käft”. För, utan alla dessa vänner som jag skaffat hade detta varit outhärdligt !
Minns, förra separationen, när jag blev sittande mellan ”tre tallar och ett ren-arschle”…mitt i ”ingenstans”…i norrland. Det värsta med det var nog avsaknaden av vänner inom rimliga avstånd. Ja, tre mil…var ”nära” till en vän DÅ !!

Märker ni hur jag letar ”ljus-strimmor” i mitt nuvarande liv ????  =)

”Dr PHIL LUNDGREN…”
Blev för övrigt ”separations-konsult” idag till en väns ”separerande väninna”.
”Full av visdom” (jag då) talade jag om för min vän hur denne skulle bete sig – och inte – för att kunna vara ett stöd till den separerande vännen. Det var till råga på allt väninnans FÖRSTA separation. Och ”av visdom lärd” (jag då – igen) förklarade jag att den första separationen man är med om ÄR den värsta ! Man beter sig helt enkelt FEL !
Nu rekommenderar jag INTE att man separera flera gånger….för att bli vis ! Inte alls !!
Vad man egentligen vill ha som ”separand” (Kan man kalla det så ? Separerande människa) är någon som LYSSNAR – LYSSNAR…och LYSSNAR…på den ”klago-sång” man häver ur sig. Man får framför allt ALDRIG säga: ”-Det har du redan berättat. ” till separanden. Den separerande MÅSTE få ”nöta” ur sig sina besvikelser, aggressioner och känslor. Det är troligen enda sättet för separanden att bli ”någotsånär frisk” igen.
Att som separerande bara sitta och tänka själv – utan att få berätta allt för någon – kan vara förödande för denne.
”Medikamenter och alkohol” – glöm det !! Det fördröjer bara tillfrisknandet – om någonsin.