Go’morron Blogg !
Disigt…
RESUMÉ
Efter en mycket, mycket trevlig kväll, så känns min kropp, som ju de facto i ”grunden-grunden” bara består av energi, som en halvtaskigt fungerande cirkulationspump till en värmepanna… 😛
Förklarig erfodras…”för den klenare bemedlade halvan” av mina läsare.
ALLT, alla saker, du,…mm… ÄR i grunden bara ”klumpar av energi”. Är du med – i tanken ?
Stolen du sitter på – energi.
Dina fingrar – energi,
Människor i din närhet – energi.
…osv.
LÖFVÉN (Efter påpekan…har jag satt dit ett ”F” 😀 ..)
Stefan Löfvén – gjorde i mina ögon – ett rakt igenom perfekt framträdande.
Det som MÖJLIGEN oroar mig…är att han tydligen befinner sig på ”högerkanten av den socialdemokratiska mattan”.
Och hans invit ”åt höger”…. De är som om jag, idag, skulle stövla in på en nattklubb och förklara: ”KVINNOR – jag är öppen för förslag!”…
NÄ, känns inte riktigt bra !
TO-DO LIST…
Sitter och planerar ”mina moves” för den kommande veckan….
(Om DU tror att min ”to-do-list” kommer i bloggen….blir du besviken. Ba så du vet !) 🙂
”SEKTEN” SVÄLLER…
Såg ett inlägg på facebook…av en i norrland boende kompis…
”Du blir vad du tänker” …..löd inlägget.
Underbart !
POSITVT..
Träffade en av min fd:s döttrar….No hard feelings ! Känns skönt ! Inget jag vill…eller efterstävar heller !
Men, min erfarenhet från tidigare separationer säger att man riskerar att ”separera från fler än en person” vid en separation. T.ex. svärföräldrar, barn,…osv. Och får även dom då som ”presumtiva stalkers”.
NÄ ! Jag har ingen POSITIV erfarenhet av separationer ! DU har helt rätt….
OOOUUSCH !!
Trodde faktiskt inte att jag var SÅ dränerad på energi. Måste ha pågått ett tag…
Men, nu känner jag hur positiv energi hela tiden strömmar in i mej.
JA ! Jag är beredd nu att ta det ”stora språnget” in i en framtid…med ”Moderata förtecken – Sköt dej själv och skit i andra !” (m.a.o. livet som välmående och ensamstående).
Jag ser positivt på framtiden ! Och den inställningen kommer jag INTE att släppa även om tillfälliga motgångar kommer på vägen. ”Plattan pojkar – Nu kör vi !” 😀
KÄNSLA…
”Det är så underbart att kunna njuta av det som korta stunder är så hemskt.”
NU HAR DET BLIVIT ”LITE FÖR BRA” IGEN….
”Blogg-börsen” sjunker…

VAD STÅR DET I PANNAN PÅ MEJ?
Ja, man kan ju undra.
”Bara så där från ingenstans”…så är så många människor så trevliga mot mej.
Okej, jag är matematiskt lagd…men denna ekvation får jag inte ihop… 😛
…OCH FÖR ATT NU IMMITERA EN REPIG VINYLARE (LP)….
….efter min förra separation…. så reagerade ”människor på byn” – där – som om dom såg ”monstret från KualaLumpur” när dom såg mej….
”-Näää-ä! Nu stämmer inte mitt facit !!!” 😀
”- VA F_N….
…mår inte den separerade gubbdjä_len dåligt ?
– NÄ, den separerade gubbdjä_eln mår oförskämt bra ! 😉
UNDERHÅLLSARBETE…
Varför måste alltid alla underhållsarbeten utföras nattetid ?
Ja, jag vet detta är en del i processen att ”läka”. Jag sitter nu här klockan…snart 0300 (tisdag)…och kan inte somna. Har nog försökt !
Det här är nåt som jag förväntar mig att genomgå – sömnlösa nätter. Det finns liksom med i planeringen för sådana här händelser i livet. Jag vet det sedan förr….
Så, jag tar det med ro. Tur det kommer nu och inte senare när jag, av någon anledning, måste ha min sömn.
Och som min far skulle ha sagt: ”Sover du inte en natt – så sover du garanterat nästa.”
Och, är man bara annars helt frisk…så stämmer det fruktansvärt bra.
Har ställt ”uret” ! Så jag SKA upp en viss tid…oavsett…ändå !
OLOGISKA VARELSER…
Jag står och formligen predikar min ovilja till relationer, kärlek, ….osv..
Och ju mer jag på ett ”maximerat anti-sätt” framför mitt budskap – ju mer blir jag uppsökt av – KVINNOR !! Fattar dom ”nada” ????? ”I’m NOT intressed !”
Blev idag (måndag) hejdad TRE gånger av vad som för mig endast är ”Hej – vänner”. Och om det då bara varit för att fråga hur jag mår… Nä, det är SÅ tydligt att det finns en tanke till…. Men jag låtsas vara oförstående….
Åtminstone två av dom VET JAG har män….
Så, om vi vänder på min situation. Jag skulle definitivt inte behöva oroa mig för att bli ensam… Kan ju kännas tryggt – i och för sig. Men nu är det ju inte så !
🙂 🙂 🙂
Jag brukar jämför kvinnor med en flock får.
Springer man bort ifrån dom – kommer dom.
Springer man efter dom – försvinner dom.