Go’morrn Blogg !
”Himlens färg är grå.”
Och just nu, i skrivande stund, öser regnet ned….
VI VANN INTE…
Trots ett ”blocköverskridande samarbete” så lyckades inte vårt lag ta hem segern i ”Musik Quiz:en”.
Factory, med ”Efter plugget”, var väl det enda jag bidrog med…tror jag…
Åsså lärde jag mig att gruppen ”Aha” kommer från Norge…och ”Alphaville” från Tyskland.
Senare blev kvällen en ”ordförande träff”.
En fd. ordförande för ett ”gäng som kommit i otakt”…som kände nuvarande ordföranden för ”ett gäng som gått för långt”. 🙂 Och så jag då – som var ”ord…..förande” igår kväll.
BORTBJUDEN
Blir ikväll bortbjuden av omtänksamma vänner.
”-Du har ju ändå inget liv…” (skratt) sa den som ringde och bjöd mej.
I och för sig hade jag planer… Men, dom får vara till en annan gång.
DET ÄR FANTASTISKT…
…så mycket omtänksamhet och vänskap det finns ”där ute”. Bara på några veckor nu så har ”att handla” blivit nåt helt annat än det varit. Massor med människor som hälsar och ler, och några stannar av mej för att prata. Och detta händer VARJE DAG nu !

HELSINGBORGS-FESTIVALEN…
Varit med ”go’a och gla’a” vänner på Helsingborgs-festivalen. MASSOR med folk ! ”Grejen” vi åkte för att se var ”Joddla med Siv”. Jätte härlig och svängig musik…men lite svårt hade jag att hänga med i språket ibland.
NU VET JAG…
…vad jag gjorde för fel vid förra separationen. Jag satte mig ned i min ensamhet, långt från ”liv och rörelse”. Om jag var deprimerad, så blev det ju inte bättre av att göra så.
Det jag gör nu är rena mirakel-medicinen vid separationer. Många vänner, kompisar och att aktivera sig. Prata om hur man själv, jag, kände inför separationen – med många människor. DET är lösningen på problemet !
Synd bara att jag kom på det först nu ! För nu blir det ingen fler gång…..
DET ÄR OCKSÅ SKILLNAD….
….nu och förra gången jag var singel. När jag då, som singel, såg par, kärleksfullt vandra hand-i-hand, kramas. titta kärleksfullt på varandra, så led jag fruktansvärt i min ensamhet.
NU, däremot, när jag ser samma sak, så känner jag en lättnad över att ha kommit ur, och från den biten i mitt liv. Jag är, kort sagt, nöjd med mig själv !
Och detta är en ofattbar skillnad egentligen ! En för mig ”ovan befrielse-känsla” har infunnit sig.
DET VERKAR SOM ATT….
…jag är klar med kärlek och relationer, kärleksrelationer. Min hjärna har sagt att ”nu är det över för den här gången med sådant här”.
Det skumma är att jag inte medvetet valt denna strategi. Den bara infann sig ! Om det är någon form av ”biologisk klocka”…det vet jag inte.
Ja, jag kommer att ha ett sexliv….men utan några förbindelser om kärlek. Bara ömsesidigt tycke för varandra och njutning tillsammans.