En grå dag…..(vädermässigt alltså….)
Sitter nu här med två böcker. ”Big Bang” av Simon Singh och ”Einstein, kaos och svarta hål” av K.C. Cole.
Två jätte intressanta böcker…men hinner jag läsa båda…parallellt med pluggandet ??? Det återstår att se….
Astrobiologi…och funderingar kring detta….
Om det nu finns liv någon annanstans i universum…
…är det ett intelligent liv som vårt, eller intelligentare ?
…är vår och deras civilisation ”i fas” så att vi har möjlighet att upptäcka varandra? Eller ligger dom långt före oss i utvecklingen?? Eller ligger vi före dom???
…hur länge lever en civilisation som har en sådan utveckling att den kan kommunicera med andra avlägsna världar ???
…har vi utvecklats åt ”rätt håll” så att vi överhuvudtaget någonsin kommer att kunna kommunicera med andra världar?? Eller är vår tanke-värld helt fel ute ???
En tanke som slagit mej är då….
Är verkligen vår uppfattning om vad ”tid” och ”rum” är egentligen rätt??? Har vi bildat oss en uppfattning om ”tid-rum” som ”låst” våra hjärnor så till den milda grad att vi kört fast?