Go’morron Blogg !
Cirka 5 – 6 timmars sömn i natt också ! För lite egentligen, men jag vet att det brukar vara så här.
EN DOKTORS RÅD…
Jag chattade med ”min personliga internet-doktor” sent i natt. Doktorn visade sig vara en ”psyk-doktor” också ! =) Hon menade på att, om jag efter tre misslyckade, längre förhållanden fortfarande inte hittat rätt människa i mitt liv, så är jag på rätt spår som tänker ”ensamhet” framöver i livet. Det vill säga inga fasta relationer – bara vänner.
Jag har tydligen en tendens att pricka av människor som inte alls passar i mitt liv. Samma problem som kvinnor som bara träffar karlar som misshandlar …t.ex.
Och av någon anledning, som jag inte kan förklara själv, så verkar ”min hjärna” vara nöjd med det. Det vill säga, ingen lust att ”söka” relation igen – till motsats mot förra separationen – som ju periodvis var en lång ångestfylld resa inför ett faktum att eventuellt bli ensam. Hmmm? konstigt !
Kan kanske vara att jag nu är nöjd med de tre barn jag har. Det ska inte bli fler avkommor från min sida. Jag har passerat ”mitten av livet” med ”två snäpp”…och ”bäst före datum” är s.a.s. utgånget. Min hjärna verkar vara medveten om det – utan att jag tänkt på det. M.a.o. en inställnings-förändring har skett hos mej.
Blir förvånad över mej själv !
ORSAKEN HETER ”JAG”…
Det finns en annan stor skillnad nu – och då.
Då, liksom nu, började jag skriva blogg när jag blev ensam. Men, då var bloggen ett stort ”hatbrev” mot allt och alla i min omgivning, som citationstecken – ”försatt mej i den djävliga situationen” – då !
Nu vet jag genom studier av ”förståsigpåare” – typ Kay Pollak och Co – att min situation i livet just nu…är helt avhängigt av mitt eget handlande – och endast mitt !
Så, jag, men även generellt alla människor, kan inte klaga på min livssituation – i stort. Den är ”egen-orsakad”. Kanske är det därför som jag nu, i den uppkomna situationen, känner ett oförklarligt lugn ? Å andra sidan…vad ska jag göra åt det som redan hänt ??
JAG DRABBAR INGEN…
Känner på nåt vis – ”Japp! Här och nu! Vad göra?”. Det som har hänt – har ju hänt, och livet går ÄNDÅ vidare. Och mitt sätt, ”belastar” bara en person här i världen – jag själv. Om jag råkar gör nåt fel, så är det bara jag som får lida för det. Ingen annan ! Skönt på ett sätt !
ERFARENHET…
Märks det på nåt vis att jag varit med om detta förr ? Och att jag faktiskt tänkt igenom ”orsak genom egen handling” – och försökt lära av det ? =)
UTBROTT???
Å andra sidan. Om nu min fd. livskamrat tappat känslorna för mig. Skulle det hjälpa på nåt sätt att jag agerade som ”en ny-nackad höna” och irrade rundor och förde ett jäkla oväsen ? NÄ !! Faktiskt en ny insikt hos mej…om man jämför med förra separationen. Så, därför så existerat inte ordet ”svartsjuka” i min sinnesvärld just nu. Vad hjälper det om jag går omkring och ”plågar mej själv” med svartsjuka? Ingenting !
”Gud så härligt medveten jag känner mej !!” =)
HUR KLARAR…
Har idag diskuterat olika personliga läggningar. T.ex. en inbunden personlighet. Hur påverkar ”större kriser”, typ separationer, en inbunden och tystlåten person ? Vilken förmåga har dessa personer att lösa och få utlopp för sina svikna känslor? Kan det vara så att denna typ av människor lättare faller in i en depression efter svåra kriser ?
KÄFTEN…
Jag vet bara, att det troligen är käften som räddar mej från en djup personlig kris. Min läggning som en förhållandevis öppen person är också en positiv effekt.
ENKÄT…
F.ö. så har jag nu 13 (tretton) personer (9 kvinnor, 4 män) som tycker att jag agerade rätt när jag ”sköt ut mej ur ett kärleksfattigt förhållande”.
Håller snart på att ha fått den bekräftelse jag behöver för att känna mig ”trygg” i vad jag gjort – och som jag gjorde av ren ”ryggmärgs-reflex”, dvs utan att tänka efter först.
AVSAKNAD…
Vad som är lite märkligt – för mej – är att jag ännu inte fällt en tår !
Då var det någon som sa: ”-Du har redan gjort bort sorgearbetet – mentalt – när du anade att allt inte stod rätt till.”
MITT NYA LIV…
Mitt liv kommer TROLIGEN att te sig enligt följande. Säker kan man aldrig vara…
Jag har ”spanat in” en etta med pentry. Om jag nu får den…
Och med det utrymmet blir det svårt (men, givetvis allt går) att ta ned mina barn hit. Så, därför kommer det troligen att bli att jag åker upp till dom – oftare än dom har varit ned hit till mej hittills. Det finns rätt stor risk/chans att mitt liv blir nåt åt det hållet hädanefter.
Mitt liv kommer troligen att handla om politik, jobb och plugg…till stora delar.
Har nu ordnat med tillfällig eftersändning av post ! =)
PIPA-IN…
Har fått ännu ett bevis på hur viktigt det är med vänner ! Jag fick bara för mig att besöka ett ställe… Så jag ”dök-in” där och möttes av glada miner…och rappt munläder ! =) Precis som jag vill ha det !
!!!!!!!!
JAG har inget emot att min dotter har kontakt med min fd livspartner. Absolut inte !
Hon är väl som sin far ! Hon gör inte skillnad på människor oavsett vad dessa har gjort tidigare.
!!!!!!!!!
NÄRHET EXKLUSIVE SEX SAKNAS…
Efter en lång tid utan kärlek, inte sex medräknat – alltså alla övrig kärlek förutom sex, så var det orden ”Jag vet inte” som fick min bägare att rinna över. Jag reagerade intuitivt. Jag har sagt tidigare att jag kommer INTE att tollerera en lika lång tid ”utan kärlek” som jag gjort i tidigare förhållanden. Jag är ”bränd”! Och, bränt barn skyr elden. Jag har alltså lägre tolleransnivå på hur länge ”en kris” får pågå innan det blir för mycket.
Har förklarat för min äldre dotter allt och att jag mår egentligen väldigt bra. Så bra som man kan – och får – efter en besvikelse i kärlek.
FINNS INTE !
Och ”OM….OM…OM… så, NÄ !” Den kvinna som skulle ha den energin och förståelsen för att locka mej igen —– HON FINNS INTE !!! Och jag har inga som helst ambitioner att ens försöka mig på ett ”kärleks-spektakel” igen !! Det tar helt enkelt för mycket av mej …eftersom, när jag är kär så ger jag 150% av mig själv ! Och NU finns det inga ”150%”…och lär aldrig finnas igen….tyvärr ! ”Jag är förbrukad i kärlekssammanhang !”
JAG SKITER I VEM SOM LÄSER…
Ja, jag vet att min ”fd” läser min blog ! Min dotter berättade det för mig. Och jag sa ”-Jag vet !”…..Det här: 83.183.193.143 är min ”fd”. Så enkelt var det !!!
Men, det gör inget ! Allt som man lägger ut på internet får ju ALLA läsa =D ….eller räkna med att ALLA läser ! Och jag skriver inget här som är hemligt eller att skämmas för ! =)
Imorgon är det ”Mittwosch”…”Srida”….eller helt enkelt Onsdag.
Kommer att sova gott i natt efter en givande pratstund hos ”Kungen”….med bärs och tv-tittande. Behöver ju ”sova-igen” (om det nu går) en hel del. Och imorrn blir det ”knapptryckningar” för kommande händelser i mitt (nya) liv. Spännande !
God natt !!…min tålmodiga och trogna vän…Bloggen !!