Fyra nyanser av grått….med lite vatten till….
Det blåser näst intill storm och regnar här ikväll. Färjetrafiken är tydligen inställd till Danmark och en långtradare ska visst ha vält på bron över…..
Har gjort matteprov-2 idag. Kändes lättare och bättre än prov-1. Hmmm?
Har jag missförstått allt?….eller är jag intelligentare nu ??? =P
Gud så skönt att ha gjort dessa prov. Jag kan i.o.f.s. inte glömma…bara….eftersom matematik ju ”bygger på varandra” och kräver att man ”kan sin grund”.
Allt jag begär är G (godkänt) på alla prov jag lämnat in nu…… ”Snälla Gud !”
Idag har Cola, vår sista kattunge, flyttat till ett nytt hem. Nu är bara ”grunduppsättningen” med två katthonor kvar.
Om jag nu sätter upp yagin på taket, så blir det på en STAGAD 3-meters-pinne med rotorn fäst på taket. Detta med tanke på den storm vi har här nu.
Alltså, denna flunsa (H1N1)…..
Flunsan, eller snarare vaccinet, kommer att dela upp befolkningen i två läger. Vaccinerade och ej vaccinerade. Och emellan dessa grupper kommer det att i vissa fall bildas ”vattentäta skott”, dvs grupper ur något av lägren vill inte träffa någon ur den andra gruppen/lägret.
Ej vaccinerade, där ibland jag, kommer att utpekas som ”smittspridare”, ”orena”, …..och få begränsad rörlighet i samhället……och därigenom ”tvingas” mot sin vilja att vaccinera sig…för att få ”tillhöra gruppen”. En form av grupp-mobbing….i stor skala kommer vi att få se…..påhejad av samhällets ledare.