Klar himmel och sol.
Nyårsfirandet blev en lugn historia. Det var bara jag och Lena som åt en god middag här hemma och för att senare hamna i soffan framför tv:n…och tolvslaget. Vi bor ju på ”första parkett”…så vi såg allt fyrverkeri inom flera kilometers avstånd runt Klippan.
Jag har idag lagt sista ”handen” vid min slut-tenta i Astrobiologin. Det blev sju sidor – text.
Jag slutar aldrig att uppröras av all falskhet och lögner i vår värld…. (Ska inte prata mer om detta här.)
Har återupptagit matematiken…i mitt liv. Känns bara bra ! Det mesta faller på plats rätt snabbt. Det var som en fd kompis till mej sade. ”Du måste leva med matematiken varje dag – lite i varjefall.” Ett evigt nötande är hemligheten till framgång med matematik.
Ringde en fd kompis (med fru) idag.
Antingen har jag ändrats MASSOR. Eller så upptäcker jag först nu, har blivit uppmärksam på, hur folk (dom i det här fallet) reagerar på mej.
Okey, jag körde ”mitt vanliga race”. Tog plats! Och en SVoB-attityd. Som alltid…. Märker nu hur störda vissa blir av det bemötandet. Hmmm????