Gissa?? =) Mulet !!!
Gick ned på gymet på förmiddagen och körde ett ben-pass. 170kg i benböj, 100kg i vadpress och 70 i ”goodmornings”.
Sitter och läser Psykologi. Kapitel 20 – Perception.
Perceptionspsykologi – om hur vi upplever och upplevelser av den yttre verkligheten.
Yttre faktorer – signalens intensitet, storlek och avvikelse från andra signaler.
Inre faktorer – egna behov, förväntningar, känslor.
Storlekskonstans – hur vi uppfattar t.ex. storlek och djup i en bild.
Gestaltteori – ta fram de mönster och gestalter som vi människor i förstahand uppfattar.
Subliminal perception – uppfatta signaler utan att vara medveten om det.
Social perception – uppfattande av andra människor och deras beteende.
Reklam psykologi – bygger till stor del på hur vi uppfattar signaler utifrån.
Nattlektyr.
Tydligen är min blogg så bra att den duger som nattlektyr, eller så är den så dålig att den används för att somna-in….