Söndag, 2010-01-17, Plugg….

Gråååååå…..

Sitter och pluggar psykologi. Yttre och inre faktorer, Haloeffekten, Rosenthaleffekten, …..mm..

Är nu klar med psykologi-läxan. Har påbörjat Samhällskunskap-läxan. Vi ska lyssna/titta på nyhetsändningar en och samma dag och analysera föjande: Huvudnyheter, Mängden inrikes/utrikes-nyheter, Pseudonyheter/Kvasinyheter, Bildmatrial, ”Positiva nyheter”, Trovärdighet/opartiskhet, ev. Experter i studion.
Har hittat länkar till: Dagens eko, Rapport, Aktuellt och Nyheterna….så att jag kan lyssna/titta flera gånger…och analysera.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *