Måndag, 2011-03-14

Mulet och dimma….

Haft besök, tillsammans med Danne – vktm, av två invandrare och till lika presumtiva hyresgäster av samma typ av lägenhet….fast två våningar ned. Hon som hyr där nu vägrar att släppa in någon… ”det är så stökigt” ….är motivet. Bullshit säger jag. (Vräkning på gång….säger ryktet är sanningen om varför hon är ovillig att öppna…??)

I ena ändan: ”Absolut ingen fara”, och i andra ändan: ”US-navy flyr strålningen”. Vad ska man tro ????

Fy f_n vilken kraft !!! En våg av vatten och bråte som lyfter ett hus…från grunden….lika lätt som ett korthus….och flera kilometer in från kusten ! Vi HAR inget att sätta emot ”moder natur” när hon sätter igång.