Söndag, 2011-11-06

Mulet och disigt. Kring 9 grader.

Lena jobbar natt till imorgon.

Korv och makaroner till oss hemmavarande.

Jag har idag gått med i Nordnet för att kunna (ev.) vara aktiv på aktiemarkanden. Har fått i mitt huvud att vi inom en snar framtid kommer att få se den djupaste botten finansmarknaden sett på flera generationer….och under vår livstid. Alltså, bör det vara läge…snart…. för köp….när allt är billigt. Om naturlagarna (finanslagarna) fortfarande gäller efter ett kommande ras/krasch….så bör det komma en uppgång (ett rally uppåt) efter det. Då, om någonsin ska man vara med….om man har intresse för det…vill säga.

Kan man som socialdemokrat, med arbetarrörelsen i blodet sedan generationer tillbaka, vara intresserad och aktiv på ”de snabba klippens marknad”, dvs aktier….o.dyl. ??? Känner mig kluven…. men är socialdemokrat i märgen……men lever i ett kapitalistiskt system….och känner att jag måste foga mej efter detta för att ”överleva”. Är jag knäpp som tänker så?