Tisdag, 2011-03-08, ”Fetisdag…”

Sol och klarblå himmel…..någon plusgrad.

Vi, jag, Lena och Emmy, har varit på Väla. Köpt sänglampor på IKEA. Jag bjöd ”laget runt” på fika !

Emmy ska sova hos Kajsa inatt.

Internationella kvinnodagen – Lena ska stå och servera semlor nere i ”kiosken” ikväll. =)

Har börjat läsa boken, jag köpte/fick, ”Pölsan”, av Torgny Lindgren. Den är jätte-bra !!
”Sanningen har i sig ingen verklig tillvaro, det vill säga är ingenting som finns till såsom något verkligt på något som helst ställe eller vid någon som helst tidpunkt eller på något som helst annat sätt. Visserligen har både kända och likaså blott tänkta sanningar en verklig tillvaro under en bestämd tid i medvetandet hos den tänkande och vetande varelsen. De finns nämligen till som bestämda tankar vilka uppträtt vid en viss tid och upphört vid en annan. Sanningarna själva som bildar stoff för dessa tankar, alltså sanningarna i sig, kan man emellertid inte tillskriva någon tillvaro.” ( Ur Torgny Lindgren, Pölsan )