Torsdag, 2010-07-01

Mulet och ca 15 grader…

Lena jobbar 7 – 12 + 19 – 22. (Det är inget matte-tal ! =)  )

Känner mej erfaren…..
Har personer i min omgivning som upplever samma saker som jag upplevde strax efter separationen. Förtal, smutskastning, trakaserier….mm…
Idag ger jag dessa personer råd hur de ska, och inte ska, göra för att få bukt på eländet.
– En gyllene regel är ”Agera aldrig i affekt”. Det lärde jag mej själv….efter egna misstag.
– Bemöt ”skitsnacket” med tystnad…om du kan…och det går. Stå ut !
– Om det blir ”för mycket”….agera ”rättsligt”, i det tysta, istället för att slänga skit tillbaka.
– Ta reda på dina rättigheter…noggrant !!!
– Det ÄR INTE brottsligt att lägga på luren i telefonen när man tycker att ”det spårar ur” eller ”att man fått nog”. Om du då , blir uppringd igen och får kommentaren att ”du agerar omoget”…gör om proceduren…..Lägg på ! Det är kanske ofint att lägga på….men du lägger ju på av en orsak….att den i andra änden är…just det….ofin !

En väder-sida…. (I närheten av Klippan)
https://www.stenestad-vader.com/

Vänta nu ???
Har man flyttat fram jordens undergång till 2014 nu ???

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *