Fick faktiskt en vit jul (julafton). Det var några ynka centimeter på backen och på taken. Men temperaturen har hållit sig kring noll-strecket helatiden och ”hotat” med att ”ta bort all snö”.
Vi var här hemma på Julaftonen med alla Lenas barn. Åt god jul-mat och delade ut klappar till de minsta. Vi äldre spelade ett julklapps-spel där man med tärning ”lottar” ut julklappar. Jag fick två klappar 100kr presentkort hos frisören och hos skoaffären.
Min mor var hos några bekanta i sin hemby på julafton. Bra att hon inte sitter ensam !!
Mina döttrar ringde och tackade för julklapparna. Dom verkade nöjda med de julklappar dom fått. Dom pratade lite löst om att eventuellt komma till påsklovet. Det vore skoj !!! =)
På annandagen var vi hos Chrille, som fyllde 25 år. Alla lenas syskon, förutom Rogge, var där ! Det fanns personer där som jag aldrig träffat….trots drygt två år !
Vi fick tre olika sorters pajer,(1) kyckling och (2) fisk. Och till efterrätt kladdkaka…MMmmmm!!! =)
Jag ringde en barndomskompis på annandagen. Har inte hört av honom på flera år. Han var sig lik…till rösten i alla fall.