Mulet och disigt, ca 10 -12 grader och ”sommar-lukt” ute !
Fåglarna gör en första antydan till sång…..
Jag har varit och titta på ”flytt bestyren” hos Rune och Evy. Det luktar nytt i deras nya lägenhet. Mmmm
Lena har bakat matbröd idag – mmmm!! gott !!
”Satellite orbiting Saturn transmitting universal genetic code”
Jag är tagen av tanken på att vi, kineserna, har ,eventuellt, hittat signaler från rymden som är fabricerade av ”intelligent liv” någonstans. Ändå mer intressant blir det utav att signalen verkar komma från en ”dark matter” -satelit som cirkulerar runt saturnus. V kan alltså ”inte” se den….med blotta ögat. M.a.o. vi kan inte se våra ”grannar” i rymden. Hmm ? Varför är NASA så tysta om fyndet ??
TUR att jag slutade med min elektronikfirma. Nu är marginalerna så små att t.o.m. SIBA och MEDIA MARKT ”skakar i grunden”.