-3 till -4 grader…svinaktigt kallt !!! Klar blå himmel…åsså den där ”gula lampan” förståss… =)
Månadsarkiv: december 2009
Tisdag, 2009-12-01, ”SAAB-aid…”
”Moln över sjö å strand…Stjärna i fjärran….Du som i östergötland….blåstes hit av herran….osv”
(Va? Har jag fel text?)
Har idag varit och uppvaktat min frus:s x-svärmor på hennes födelsedag. Jag och My åkte dit på vinst och förlust. Det blev kaffe, kakor och tårta. Jag hade en blomkvast med mig….
Har ringt ”lill-dootra” ikväll !!! Kram från Pappa !!!
”Det finns en mening med allt……
…men vänta nu??? SAAB då??? Vill verkligen gud att 61000 människor i sverige ska mista jobbet på grund av en eventuell SAAB-nedläggelse???
Jag startar nu ”SAAB-aid” ! Sätt in 1000:-kr på mitt konto. Då jag har 4-miljarder ska jag köpa SAAB och rädda jobben !! Det behövs bara att knappt halva sveriges befolkning (4000.000 personer) sätter in 1000:-kr var så är det ”kirrat”. Börja redan ikväll…..jag har beställt en röd ferarri som jag ska köra vid invigningen….. (Hmmm?)…och som ny ägare…. Om du skänker 2000:- kan du få bli fadder till en vandrande pinne i ett terrarium som jag förvaltar. Så, hjälp nu 61000 presumtiva arbetslösa genom att skänka mej 1000:-kr redan ikväll.”