Måndag, 2011-03-28

Sol och dryga 10 grader varmt mitt på dagen… =)

Lena är på sitt första BUN-möte ikväll.

Varit hemma och ”strukturerat mina tankar” inför tentan.

Druckit en kopp kaffe ”nere hos Rune”.

Varit och ordnat resan till den kungliga huvudstaden…och kursen där.

Söndag, 2011-03-27

Molnigt…

Lämnat in inlämningsuppgiften i kemi.

100.000 gånger högre radioaktivitet i Fukushima än normalt. När…NÄR…blir det så högt att resten av världen påverkas ???

Lördag, 2011-03-25

Sol och ljummet…. ”Vårkänsla” ! =)

Lena jobbar 1845 – 1030.

Lucas LANar med Anton….men är ute och spelar fotboll…

Sophia hemma igen efter kortis….sover…

Ett glädjande sms jag fått.
Grattis till de nya utnämningarna 😀 de innebär att du nu tillhör partiets innersta kärna och du har därigenom en fantastisk plattform för en politiska karriär 😉.”
Jag blir glad och varm inombords för detta sms. Jag har bara en rädsla att avsändaren satt mej på pedistal och att jag inte kan leva upp till förväntningarna. =)

Det har varit ”Juholt-vision” (Juholt på tv:n) här hemma hela dagen.

Ställt fram klockan en timme……till sommartid.

Fredag, 2011-03-25

Molnigt.

Min mor fyllde 79 den 23:e, onsdag. GRATTIS mamma !!! =)

Igår var jag på arbetarkommunens årsmöte. Blev då invald som ledamot i styrelsen, studieorganisatör, ”någon slags ABF ledamot”, vice sekreterare och vice fanbärare. >Pust< !
Snart är ”uppdragströskeln” nådd för min del. Känner att jag måste ju kunna ”ge nåt” i alla lägen också…inte bara vara med.

Söndag, 2011-03-20

Mulet och dimma.

Sista dagen med världscup i skidskytte för denna säsong.

Lena jobbar extra 17.00 – 09.00….natt.

Hade besök av Kidd och Åse igår kväll… …..

Allt mer mat i Japan är kontaminerad….dvs ”förgiftad” av radioaktivitet.

Blir jag ”utjagad” från en stuga som vi hyrt tillsammans med ett annat par….för att ”hon” vill ha Lena ”för sig själv” en kväll….då åker jag inte över huvudtaget. Jag är ingenting man bara ”hunsar” ”så där”…med…. >(

Lördag, 2011-03-19

Sol och klar himmel…

Lucas hos pappa…

Sophia nyss hemkommen ifrån kortids…

Vi har barit och ätit frukost hos Pecke och My i Ängelholm…..samt gått en sväng på stan där.

Vattnet i Tokyo har blivit radioaktivt och odrickbart. Även maten ifrån vissa områden i Japan är nu otjänlig.

Onsdag, 2011-03-16

Klar himmel och sol….men blåsigt !

Åter på skolan efter flunsan !! =) Ligger lite efter…..<suck>….

Mina ”profetsior” om Japan och läget där råkar vara ”katastrofalt” riktiga ! =(
Nu verkar ”maskineriet” succesivt ”ge upp”. Dvs, brandkår och räddningstjäst lägger av. Det är ”FÖR mycket emot” just nu. Radioaktivitet, nya skalv och snöfall. Verkar som om Japan förblir en ”skräp-plats efter en naturkatastrof” ett bra tag till.

”Ingen fara för hälsan” – men för farligt att flyga helikopter över på x antal hundra meter…. ”Ingen anledning till oro” – men det kan vara sex reaktorer som ”kokar”….

Tisdag, 2011-03-15

Sol-dis och just över nollan….

Lena jobbar 15.00 – 22.00.

Lagt och matat Sophia….

Lucas borta…ute…fortfarande 19.30. Så, jag har INTE gjort någon middag….som står och kallnar….

Laddat hem Capri matematikprogram,

Japanska myndigheter ”ljuger för en hel värld” om hur det ”verkligen förhåller sig”.
Tokyo-bor, som genomskådat lögnerna, flyr redan stan. Radioaktiviteten lär komma att stiga där också! Anarkitillstånd råder. Människor hamstrar på sig allt möjligt. Detta har fått till följd att mat, vatten, bensin…mm.. är slut över allt i Tokyo. Men frågan är…. Var ska ”dom” rymmas….alla flyende Tokyo-bor…..ca 36 miljoner människor???

Min förutsägelse att den japanska ön kommer att vara, i princip, obeboelig börjar bli verklighet.

Nu har det varit två storre skalv i Japan i eftermidag. Ett i norra Japan och ett strx söder om Tokyo. Hmmm?
När ska detta sluta ?

Och så har Tokyo:s energibolag bett om ursäkt för vad dom ställt till med……….. (Att inte Hitler kom på den idéen?)

Forskarna säger att jorden har visst börjat snurra lite fortare efter denna händelse. Så, dagarna har blivit kortare efter jordbävningen i Japan……

Om det nu är som media säger….att strålningen, i princip, är ofarlig att vistas i för människor. Varför flyr då US-navy…p.g.a. strålningen ?? Varför måste US-navy tvätta sina skepp rena från radioaktiv nedfall ??? Dubbelbottnat !!

Måndag, 2011-03-14

Mulet och dimma….

Haft besök, tillsammans med Danne – vktm, av två invandrare och till lika presumtiva hyresgäster av samma typ av lägenhet….fast två våningar ned. Hon som hyr där nu vägrar att släppa in någon… ”det är så stökigt” ….är motivet. Bullshit säger jag. (Vräkning på gång….säger ryktet är sanningen om varför hon är ovillig att öppna…??)

I ena ändan: ”Absolut ingen fara”, och i andra ändan: ”US-navy flyr strålningen”. Vad ska man tro ????

Fy f_n vilken kraft !!! En våg av vatten och bråte som lyfter ett hus…från grunden….lika lätt som ett korthus….och flera kilometer in från kusten ! Vi HAR inget att sätta emot ”moder natur” när hon sätter igång.

Söndag, 2011-03-13

Mulet, dimma och svalt på morgonen……uppklarnande med soldis och ljummet nu på kvällen.

Jag har haft en ”förödande huvudvärk” idag. Har tagit Ipren och Treo utan verkan. Men så gick jag och lade mig i en timme…sov…. Och vips var huvudvärken ”väck”.

Jordbävningsdramat i Japan fortsätter. Just nu är det stora problemet 2 eller 3 härdsmältor i kärnkraftverk…med medföljande radioaktivt läkage.
En undran jag har är, kommer Japanska-ön att vara ”bebobar” när detta ”är över” ?
Kan det för hålla sig så att den förhållandevis myckna UFO-aktiviteten över östra sibirien, kina och japan senaste tiden var en förebådan om detta ? Var det besök från framtiden som ville se ”före och efter”….s.a.s… ?

Hur kommer ”världen” att se ut hädan efter?? Nu när ”en av världens ledande ekonomier” i ett slag förvandlats till ett ”U-land” ??

Lucas äter inte potatis och grillat kött. Gröt istället….