Söndag, 2011-10-23

Klart och sol men svalt i luften.

Gjorde en matte-tenta igår…lördag.

Vi har firat Lucas födelsedag idag. Massor med folk var här…

Imorgon, den 24:e, fyller Sara 20 !!! GRATTIS i förskott….min stora flicka ! =)

Har en tid gått och funderat hur det kan bli så….
Jag har försökt att återuppta en del gamla kontakter med kompisar jag hade före separationen….med väldigt dåligt resultat. Var jag en sådan ”skit” förr att de inte vill ha med mej att göra? Eller ??? De jag fått respons av kan lätt räknas in på ena handens fingrar !
Ja, jag har förändrats en hel del i mitt sätt – och mitt sätt att tänka – sedan dess. Det är inte säkert att dom som inte vill kännas vid mej skulle tro att det är samma person. Men, jag vet dock att det är till ”det bättre”, eftersom jag fått den responsen av mina barn. Och dom litar jag på i detta fallet! (Vore väl konstigt annars…. Det är ju ”””för dom man lever””” !!)
Detta har i sin tur gjort att jag är väldigt….väldigt…väldigt restriktiv med att göra någon till en ”bästa kompis” nuförtiden. Jag har ingen nu….och kanske aldrig får någon heller…. Men och andra sidan behöver jag ingen nu när jag en underbar fru!! <3
Det kan ju mycket väl tänkas att de kompisar jag hade förr hade, för mig, dålda problem som blev uppenbara när jag separerade…av vissa orsaker… Vem vet ?? Eller så sticker det i ögonen på dom att jag lyckats ”ta mej ur” – ”över leva” – ”skaffa ett nytt liv” som är bättre än vad jag hade….och kanske än deras….???!!! Konklusion av ovan nämnda ”story” är att – riktiga vänner knappast är det egentligen. I bästa fall…bästa fall…är EN på TIO av ens vänner en RIKTIG VÄN !

Tisdag, 2011-10-18

Jätte-regn….följt av en solig stund. Och nu kommer mer mörka moln! Jag har verkligen haft nytta av mitt nya regnställ….

Har suttit hela dagen och pluggat matte. Det går bevisligen inte att sitta ”hur länge som helst” med det underbara ämnet.

Sara och Micke är på plats i lägenheten…sedan nåt dygn tillbaka.

Jag ska på AK-styrelsemöte i kväll. Kan vara bra som avbräck till allt plugg….

”Det löser dig alltid, om man tar det som det kommer.” Men, den utsagan gäller tydligen inte mina problem med matematisk induktion…=(

Torsdag, 2011-10-13

Halv-mulet, kallt och blåsigt.

Lena jobbar 08-16.

Skjutsade Sara till flyget igår. Hon ska upp och ”hämta sin pojkvän”, som också ska flytta till hennes lägenhet.

Jag har idag skrubbat fotlister och garderober i lägenheten….flyttstädning.

Tisdag, 2011-10-11

Sol regn och blåst….om vart annat.

Har ”stuckit ut hakan” i min politiska blogg.

Nästan färdigstädat i vår förra lägenhet.

Skol-fri resten av veckan….men har ett grupparbete att jobba med.

Min ”slitenhet” börjar avta, och jag börja komma ”till sans igen” ! =)

Sara har flyttat till sin lägenhet…förra fredagen. Känns tomt, men jag är samtidigt glad för hennes skull. =)

Söndag, 2011-10-02

Dimmigt!

Har äntligen hittat början till den ”ro” som förhoppningsvis skall infinna sig efter flytten ifrån lägenheten.

Sara bor upp i det rum jag skapade när jag delade av det stora rum som fanns där förr. Jag delar ena halvan av hennes rum som ett plugg rum. I rummet i mitten bor Lucas, och i andra ändan, där uppe, bor Sebastian.

Jag gjorde, mitt i allt ståhejet, en tenta i fredags i algebra. Få se hur det gick…..?

Sara gjorde sin första högskoletenta i lördags i psykologi.

Mitt under min algebra-tenta passade Lena på att bli mormor. Klockan 10.50 kom lilla Nellie till världen.