Måndag, 2009-11-30, Utan fläkt…..och fru….

Grått….

Stefan och Danne har varit här och ”börjat byta” köksfläkt. Alla delar var tyvärr inte med….så Stefan har beställt dessa. Fortsättning följer….

Frågade Stefan idag om en amatörantenn på taket (typ yagi). Han sade JA, men ville kolla upp fästmöjligheterna.

Ska på Astrobiologi´n idag. Får veta hur tentan gick….troligen….

Lena är på sin skola för första gången idag. Hon läser ju på distans, men ska vara med på skolan nu i två veckor framåt.

Söndag, 2009-11-29, Två år…idag !!

”Dis-mulet” med sol-antydan… (Väderuppläsare…nästa??)

Vi ska ut och gå på skyltsöndagen här i Klippan.

Integraler och volymberäkningar….”it´s my life”…
Det känns underligt, men jag förstår mycket mer idag än jag gjort förr…. Hmmm???
Det har ”släppt någon spärr” eller så har ”någon polett trillat ned.” Men skumt känns det i alla fall !

Har varit på skyltsöndagen nu. KALLT !….trots att det var ca 10 grader varmt.
Träffade mina partikamrater utanför partilokalen. Dom bjöd på glögg, kaffe och kakor.

Lördag, 2009-11-28

Halvmulet….(va nu de e för nåt?)

Jag och min älskade var i Hbg igår kväll….barnfria och allt ! =) Hon fick en någon försenad födelsedagspresent av mej på Väla. Sedan gick vi och åt plankstek (ENTREKOT (inget annat) och rödvinsås för mej….och hon tog bearniasesås (?) )….vart efter vi gick och såg premiären på filmen ”2012”. Helt klart en film i min smak !! Drygt 2 timmar lång !! ….men bra !

Jag har en förunderlig känsla just nu….
Jag dras till matematiken på ett sätt jag aldrig känt förr. Har jag inte räknat nåt på en dag får jag ”matte-abstinens”. Det är sjukt !!
Tal jag förr hade problem med löser jag på löpande band. Vad händer med mej???

Torsdag, 2009-11-26

Blåsigt och regn…

Har återställt en DRÖS med böcker till biblioteket.

Om jag hade tagit flunsa-vaccinet nu skulle jag nog fått ”stora skälvan” ! Ännu en död ….som en biverkning av vaccinet.
Det står ”16 – 7” nu i dödstal emellan ”Flunsa – Vaccin” .
Men det är ju betydligt fler som har haft flunsan än vaccinerade. Så, det skulle inte förvåna mig om det proportionellt sett har dött fler i vaccinet än i flunsan…..(?)

Onsdag, 2009-11-25

Uppehåll ……med tveksam sol…

Ringde min ”parti-kamrat” nu på morgonen. Han berättade då att hans dotter var illa däran av H1N1. Hon ligger nu inlaggd på infektionskliniken och äter ”jätte-antibiotika-kuren-Sune”.
Men både jag och han anser att vi är för gamla för sådana här saker…så som H1N1…och sånt… Vi har haft Asiaten, HonKong….och allt annat. Så, vi klarar nog oss nu också….. =P

Har köpt de första två julklapparna !!! =)

Köpte även en ”JÄTTE-mini-räknare” till min ”ålders-synta” fru. = O_o

Jag har börjat räkna på ”nästa matte” idag. Det är så kul nu….med matte !!! Det liksom bara…”flyter på”…på nåt vis.

Tisdag, 2009-11-24, ”G” och ”VG”…

Blåsigt…..och gissa var solen är???  =(

Jag fick godkänt (G) och väl godkänt (VG) på mina två matteprov !!! Jiiiiii-piiiiiiii!!!!!!!!
Mitt ”gamla jag” hade bara tolererat MVG….mitt ”nya jag” är glad för att kunna ”gå vidare” !!!! =) =)
Siktar nu…redan…på nästa matteprov/-tenta. Känner ”medvinden i ryggen” just nu och är åter övertygad om att jag är SVoB !!!! 😉

Gumman e ingé glad idag !!
Någon/några har skurit sönder två av hennes däck på bilen och krossat ett baklyse….i natt som var.
Man kan TYDLIGEN inte lämna bilen ute på nätterna….på det här stället. Dom hade ju ”slangat” hennes bil för några veckor sedan…..också en natt.

”Hoppet är inte ute” (”Lögn”)
Varför inte säga som det är – ”Det är kört för Saab” ! ”It´s over ! Kaputt finito !!
GM slutar skjuta till pengar vid nyår. Och jag gissar….det går inte att lösa före dess.
Låt dom anställda (3400 personer) fejsa verkligheten nu…och inte gå i en drömvärld fram till jul.  Stackars dj_lar, dom blir inte ensamma på arbetslöshetsmarknaden. Och det är ”vassa armbågar, brun tunga och röda stövlar” som gäller på den marknaden…om man ska ”överleva”.

Söndag, 2009-11-22

”Skåne-väder”…..

En slö dag…förutom att jag burit bort 3 stora, proppfulla sopsäckar till soprummet.

Imorrn är det astrobiologi….igen. Undrar just om vi får veta hur tentan gick ???

Jaha, nu har det tydligen dött FEM (5) personer av vaccinet här i Sverige…..men inga större skriverier i tidningar om detta. Men ack om någon enda dör i flunsan…då blir det förstasides-stoff !!! (Se min länk om detta.)
Man blir ju misstänksam bara av all ”reklam” för att man SKA vaccinera sig. Varför denna ”mass-hysteri” om att vaccinera sig??? Varför är det nu – helt plötsligt – så viktigt ???
Varför inte låta naturen ha sin gilla gång. Låt människor ha flunsan. Den lilla del (ca 20% av 1 promille, m.a.o. ca 20 personer på 100.000 personer = 200 peroner på 1000.000 = 1800 personer på 9000.000 personer = som löper risk att dö av flunsan, därmed inte sagt att dom kommer att dö = Sverige) som dör av flunsan…var tydligen, enligt naturen, för svaga ”att fortsätta”. Det är så naturen såvrar bland individer i vår övriga natur. Dom svaga ”försvinner” vid pest…och annat som florerar. Varför inte acceptera att vi människor är en del av naturen….och låta den sköta ”ogräsborttagningen” som den gjort i tusentals år förr.???

Var ligger sanningen?

  • H1N1 är en laboratorie-tillverkad flunsa.
  • Tillverkarna har patent i USA på flunsan.
  • Flunsan sprids medvetet bl.a. via nässpray.

Lördag, 2009-11-21

Sol och klar himmel…som en riktig höstdag ! =)

Varit på Lucas innebandymatch…..dom förlorade med 12-5 mot ett Hässleholmslag.

I övrigt har det hittills varit en slö dag. Jag njuter fortfarande av att vara ”plugg-lös” i helgen.

Jag har ringt till en kusin till min far idag. Fick bara för mig att jag skulle ringa. Han är 84 år och f.d. röntgenläkare.  Han har samma positiva livsstil som min far hade. Man blir glad av att prata med honom. Minns honom sedan  jag var ung och han var en fanatisk filatelist. Han kom till mina föräldrars sommarstuga och pratade frimärken. Träffade honom senast för 4 – 5 år sedan då han nyligen hade genomgått sin 3:e hjärtoperation. Kul att prata med honom !!!

Jag och min fru har kommit fram till att vi har nog genomgått en liknande resa (livs-resa) båda två. Vi kom fram till att vi haft många kompisar som varit helt fel för oss, som helt enkelt inte passat som personer,  men vi har fogat oss och trott att det skulle vara så. Nu ! Nu har vi sett hur fel allt var. Vi har givit varandra insikt i hur våra medmänniskor är och beter sig.
En underbar känsla…att få göra den här upptäckten tillsammans !!! (Love you darling !)

Som vanligt lika trist att läsa ”IP-besöks-listan” !! Det finns tydligen bara TVÅ ip-nummer på internet. 😉
Men, och andra sidan. Jag har ändrats. Jag bryr mej inte längre på samma sätt om andras förehavanden. Skriver ju mest det här för mej själv…och för att han nere vid fjällets sluttning ska ha nåt att läsa. =D =D =D =D
Såg förresten att han var uppe å flög härom dagen…. ….flög han FLC tro… =D =D =D =D  Nu har min humor barkat iväg riktigt åt…… men, du får leva med det . 😉

Fredag, 2009-11-20

”Se, nu tittar lilla solen fram igen….” (Det var nåt vi sjöng då jag var liten….)

Nu har jag jort det som är omöjligt! Eller ska vara omöjligt !!
Jag bor i kommun ”A”, pluggar på distans till kommun ”B” och får studentcoaching i ämnet i kommun ”C”.
DET SKA INTE GÅ !!!
Jag lärde mej när jag sökte in på kemi A kursen på Hermods i höstas att det var s.a.s. ”vattentäta skott” emellan olika kommuner när det gäller ”komvux-studier”. ”Så täta var dom skotten…” !!! Ett välsmort munläder var allt som behövdes för att passera detta hinder.

Jag vet inte om det är avundsjuka eller vad det är…..
Men jag pratar tydligen alldeles för mycket. Jag blev varse det idag…genom en händelse.  Jag kommer inte att ändra mej då det många gånger beror på avundsjuka att folk reagerar som dom gör. Jag är stolt över mitt sätt. Har utvecklats från en tyst, blyg person till en som har både ”käft och bakben”. Men det har varit både ”blod, svett och tårar” under resans gång.

Torsdag, 2009-11-19

Var är solen?? Titt-ut !! Kom fram !!

Har varit på en ”studentcoaching” i Helsingborg…som inte fanns !! Det var en jobb-coaching jag kom till istället. Men jag snackade mej till en sorts ”student-coaching”…trots allt. Så, jag ska nu troligen få coaching i mitt kemi-studerande….för det är där jag behöver ”hjälp”.

Så här dagen efter ”alla prov” försöker jag att tänka på allt annat….som jag inte tänkt på förr….
Jag njuter av ”slapphets-känslan”.

”Ödet”…har hunnit ikapp mej… =( …Läs min länk  ”De e kört för mej…” ….så förstår du.