Fredag, 2010-08-27

Växlande molnighet.

Igår var jag på en introduktionsdag på skolan. Det blev mycket fakta att ”ta in”. Men en bra och välbehövlig dag !

På kvällen var jag på ett fullmäktige-grupp-möte.

Ingen träning !

Idag har min fru köpt sig en HELT EGEN DATOR ! Hennes första helt egna dator ! GRATTIS ! Den behöver du !! <3

Ingen träning !

Lucas är och LANar…istället för att åka till pappa.

Ätit landgång ! Gott !!

Ska se dvd:n ”Wolfman” efter finnkampen på tv…

Onsdag, 2010-08-25

Mulet och blåsigt.

Varit på Väla med gumman och handlat kläder till alla. Jag köpte 9 par sockar, 3 par t-shirts och ett långkalsongpar. Långkalsonger här är exotiskt. Dom tittar stor-ögt när man frågar efter långkalsonger. Och oftast har dom dessa inne på lagret…inte inne i butiken !

Vi valde idag att inte ta Wilma ! Det blir troligen istället Jeff, en äkta ”cavaljer”, som fodervärdar…och kanske en Madde, cavaljer-tik. Känns bra !!

Jag ska imorrn på introduktion på högskolan….

Tisdag, 2010-08-24

Blåsigt…regn och sol om vart annat…

Jag har idag anmält mig till LR/Student…också ! Tipset var att vara med i båda till dess att studierna är klara. Om man sedan tittar på den politiska tillhörigheten…så….. ???Hmmm??? Har hört att LR skulle vara mer ”borgerligt sinnat”…?? Men, en ”borgerlig fackförening”…..hur rimmar det ???

Om ni inte sett…se detta.
https://svtplay.se/v/2101280/tom_alandh_i_sverige/tryggheten_i_klippan

Söndag, 2010-08-22

Började dagen med regn….slutade med sol.

Dagens stora händelse har varit att jag varit i Landskrona på socialdemokratisk valupptakt. Tagit Mona i hand och lyssnat på hennes val-tal.

När jag kom hem ifrån Landskrona hade gumman gjort Pitepalt….MMmmmmmm!!!! GOTT !!!

DSC00591

Lördag, 2010-08-21

Molnigt.

”Andeutdrivningen” verkar ha fungerat.

Stod på marknad igår , 14 – 18, för socialdemokraterna. Nyttigt och tankeställande !

Tränat ben idag…också ! =P

Ätit kyckling…..GOTT !

Vi längtar efter vår Wilma !! Har börjat ”inreda” hennes ”trygghets-/mys-hörna”.

Tisdag, 2010-08-17

Mest mulet…och till sist lite regn också.
SMHI har gått ut med en klass-1 varning när det gäller regnet. Översvämningar…mm

Fått ett ”Välkommen-brev” ifrån skolan. Jag har blivit ”insorterad” i grupp D.
I och med att jag vet grupptillhörighet så har jag nu kunnat fastställa ett schema också.

Pratat med dom på gymnasieskolan här i byn om min kommande VFU.

Kan i och med mitt schema nu också deltaga mer planerat och aktivt i val-arbetet.