GRATTIS min kära till vår andra bröllopsdag !!
Mulet…
Varit på IKEA och köpt spottar och sista gardin-längderna till vardagsrummet. Blev ett helt nytt rum nu när det är uppsatt !!
GRATTIS min kära till vår andra bröllopsdag !!
Mulet…
Varit på IKEA och köpt spottar och sista gardin-längderna till vardagsrummet. Blev ett helt nytt rum nu när det är uppsatt !!
Mulet…och ca 13 – 15 grader.
Lucas har LANat hos kompis i natt.
Har fått en ny vän, i från Norsjö, på FB som heter Lundgren….=P =)
Funderar över hur folk uppfattar mej.
Hur många har sett ”djupet” i mej ?? Hur många tycker att jag bara är en ”glattig spelevink” ???
Har en del, först nu, fått upp ögonen för att jag är en seriös person…också !! ???
Såg i Aftonbladet att man fått ca 30 cm med snö igår och natten till idag i Vemdalen. Tidigt !!!
Min lilla-älskade-fru förnekar sig aldrig. Men jag älskar henne ändå !! Kram gullet !!
Varit och hälsat på Rolle & Kerstin. Hundarna hade släkt-träff….=)
Mulet + regn…men hyfsat ljummet.
Köpt impregnerings-spray till mina nya kängor.
Varit på sosse-kiosken. Blivit tillfrågad om ”ev. post i nämd” här i kommunen. =)
Mina intressen är ju (fn.) ekonomi och fördelningspolitik, energipolitik, skola, ”föryngrings-politik” och marknadsföring av partiet.
Ljummet…härlig ”brittsommar”…(eller vad det nu heter???)
Jag var igår och frågade om min praktik…blev då tillfrågad om jag ville hoppa in som vikarie även den 8/9. Har sedan förr även den 11/9.
Har idag haft ett SSUmöte. Blev ordentligt irriterad på en person som tydligen ser mej som ett ”makt-hot” inom partiet och försökte på vårt möte komma in och styra ”allt”…och ”förlöjliga mej” inför ungdomarna. Fy fan !!
Händer det EN GÅNG TILL….lämnar jag ifrån mig SSU-uppdraget till vederbörande. Har medhåll för det förfarandet av andra partikompisar.
Har jag blivit ett sådant ”makt-hot”…REDAN….inom partiet…här lokalt ???? Jag är INTE ute efter makt…jag är med för att jag tror på partiets grund-idé…..och endast därför !!!!!!!
Har köpt nya vinterkängor….nu när det ska bli upp emot 20 grader varmt igen. Känns fel…på nåt vis… Hmmm???
Mestadels mulet…..och nu senare även regn och ordentlig blåst…
Varit nere vid sosse-kiosken och delat ut rosor, ätit korv och snackat massor. Besökt både moderaternas och kristdemokraternas ”fästen”. Tycker det är lärorikt att snacka med ”motståndarna”. Det ger väldigt lite att ”gosa” med de som tycker likadant.
”Maktkampen” internt inom partiet (S) har blivit uppenbar för mig nu. SYND !
Ätit pizza…..jag, Lena och Sara.
Regn….
En händelserik dag.
Suttit på valbyrån 10.00 till 18.00. Var mitt på dagen till skolan där jag vill göra min VFU. Skulle fråga om denna…men blev istället erbjuden vik-jobb som matte-no lärare. =) Jippi !!!
Lena och Sara har varit på Väla och Ikea och förlustat sig.
Halv-grått och under stundom regn.
Ännu en skolvecka avklarad ! =) Men…heldagar…dvs stiga upp 05.00 för att sedan komma hem 18.00 är jobbiga.
Satt i valbyrån igår 10.00 till 18.00. Hur mycket det egentligen gav går att diskutera. Jag värvade däremot fyra nya, förstagångsväljare, på tåget hem ifrån skolan….att rösta socialdemokratiskt. Och sett ur det perspektivet är ju valbyrån ”oeffektiv”.
Jag har börjat tro att bästa sättet att värva röster är att ”ta folk” i vardagen. Inget ”upp-horsat” evenemang eller tillställning för att värva. Tror det skrämmer mer än det värvar. Man kanske skulle sitta och åka tåg fram och tillbaka på en viss sträcka och ”fånga folk i flykten”. Folk verkar mer öppna då och verkar vilja ventilera sina tankar…under en tågresa. (Egna erfarenheter)
Grått….men luftljummet.
Laila och Bonnie har hälsat på.
Sara är ute med Sebbe på ”bilfärder”….
Jag har fått tillstånd ett första försök till en start av ett SSU här i Klippan. Distriktsordförande och en person till skall komma och informera.
”What’s the color of today? Grey!”
Jag har inte tid att skriva så mycket i min blogg nu när jag börjat plugga på allvar. Det får bli någon dag då och då.
Rolle och Kerstin har varit och hälsat på idag.
Varit på ”panledebatt” med kommunens politiker idag på torget här i byn. Bra men lite tam på nåt vis. Bland det bättre i panelen fanns vänsterns representant som hade en hög med bra uttalanden.
Har fortfarande svårt att smälta att en av eleverna i min klass sade sig vara nationalsocialist (Nazze). =/ Lärare och nazze-sympatier….hur går det ihop??? =/
En slö hemmakväll…när inget speciellt händer…. =)
Ännu en dag med fint väder !! =)
Jeff och Madde flyttade in hos oss idag !! =)
Har klippt mitt hår….med maskinen… Den håller på att ”bli slö”. Fick gnugga ut-a-bara-……! Men kortare blev håret…och förhoppningsvis inte såååååå ojämt långt.