Mest mulet…
Jag har påbörjat rapportskrivandet angående VFU:n.
Har ringt min son…=)
Har pratat med i telefon Emmy… =)
Känner att min mur fortfarande har svagheter. Den brister ibland….
Mest mulet…
Jag har påbörjat rapportskrivandet angående VFU:n.
Har ringt min son…=)
Har pratat med i telefon Emmy… =)
Känner att min mur fortfarande har svagheter. Den brister ibland….
Mulet…..
Tänker varje dag på att jag ska bli farfar…..en positiv tanke !!! =)
Känns på nåt sätt skönt att VFU-1 är över. Det har varit kul, utmanande och tankeväckande…men samtidigt jobbigt på det mentala planet. Jag har måsta ”ifrågasätta” mej själv, mitt sätt, mitt beteende, flera gånger.
Och sista dagen så kröp det fram att min VFU-kollega ville byta handledare till nästa VFU p.g.a. att jag ”tagit för stor plats….och tagit för mej för mycket.” Jag har ju bara gjort mitt bästa….. Skulle man inte det ???
Min son har ringt mej idag….. =D
Min VFU har fått mej att reflektera över mej själv. Vem är jag? Hur är jag? Hur upplever andra mej? …..
En jobbig process…men kanske nödvändig….eller troligen nödvändig…
Regn…..regn…..regn…..och regn….
Mitt på andra veckan av min VFU. Är trött var kväll !! Det är mentalt jobbigt ! Men kul…!!!
Mulet…
Tredje dagen på VFU. Är allvarligt orolig för den utveckling jag ser på skolan…högstadiet. Vissa elever beter sig som ligister. River sönder, kastar runt saker, gräver i andras väskor…..mm…mm. Uttalar att dom ska döda lärare…. (Det är hot ! enligt lagen)
Har tagit 280kg i knäböj idag !
Lena är hos Evy, på kurs, och lär sig någon udda vrik-…stick-…-konst. Hmmm?
Regn på morgonen…och kring 16.00-tiden.
Har idag planerat två matematiklektioner. En på torsdag och en på fredag. Samt möjligen en på måndag nästa vecka.
Kidd och Åse på besök….
Pratat med Emmy i telefon !! =D
Mulet…men uppehåll än så länge…
Har gjort min första VFU-dag idag. Kändes lite slött för min del. Jag vill ju engagera mej…. Så, jag gick runt och hjälpte elever som kört fast. Min klasskompis vågade inte…och satt bara och iaktog… Jag vill ju vara delaktig i processen…i det som troligen ska bli mitt ”arbetsliv” senare.
Min fru har fått förfrågan om hon vill ha en styrelsepost i någon ”politisk nämd”…!!! Inte illa !!! =) Och hon vill…!!!! 😉
Molntussar och frost fläckvis på marken.
Jag har gjort en reset på min trådlösa router. Detta efter att jag upptäckt att den var ”hackad”. Jag öppnade igår en port för att bl.a. Lucas skulle kunna spela Tibia…..han har spelat Tibia förr UTAN denna port öppen.
Igår kväll så började nätverket gå jätte segt…och det sista jag gjorde var att testa anslutningen på nätet…då gick det inte alls. Jag upptäckte då att mitt nätverk var WEP-krypterat…som jag aldrig brukar ha det. DÅ ”klack det till” i mej att jag blivit hackad…p.g.a. att jag öppnat en port….”inte för spelandet utan för att andra skulle kunna ändra i min router”.
Hittat lite nyttiga länkar till min Plugg-sida.
Klarblå himmel, runt noll.
GRATTIS MIN SON !!!!! till förlovningen !!! =)
Känns overkligt på nåt vis. Att ha egna barn som är så stora att dom förlovar sig. Men kul !!!!
Vi får strax middagsfrämmande.
Livet känns ganska bra just nu…faktiskt ! =)
Växlande molnighet…men mest molnigt faktiskt.
Skrev idag min första salstentamen på Kristianstad högskola. Det var värdegrunder, läroplaner, Orlenius,….m.fl som avhandlades. Känns som om det skulle kunna gå vägen….faktiskt. Men, osvuret är bäst.
Hur som helst så är det en befriande känsla att ha gjort den…och bli ”en vanlig människa” igen !
Nu är det VFU:n som gäller.
Tycker det är svårt att hålla reda på alla saker man skall göra, lämna in och boka tid för… =P
M.a.o. ”de e mycke nu!”
Sol, klar himmel och klar kall luft….riktig höstdag !
Försöker få ett grepp om kurs-litteraturen. ”Gruppera” författarna och vad dom står för.
Har gruppmöte med sossarna ikväll 18.30.
Har inte tid att träna…. =(