Fredag, 2010-07-30

14 grader mulet och blåsigt…..riktigt ”höstväder”.

Lena jobbar 07 – 13.

Längtar….FORTFARANDE….efter att få börja plugga!!

Vi är bjudna på ”grillning”, nästa vecka, hos ett, för oss, ”nytt par”  där han tränar med mej och hon har jobbat med Lena. Kul !!

Måndag, 2010-07-26

Sol och ca 19 grader.

Lena jobbar 09 – 16.

Jag har lånat, och påbörjat att läsa, två böcker som kommer att ingå i kursens första moment. ”Lärare av i morgon” av Ingrid Carlgren och Ference Marton. Samt ”Värdegrunden – finns den?” av Kennert Orlenius. Kanske inte böcker som jag självmant skulle ha lånat…..

Jag har varit och satt upp lite sosse-information på biblioteket här i Klippan. Det var bara ”Alllians-papper” i broshyrstället….=(

Söndag, 2010-07-25

Mulet, blåsigt och kring 15-graders strecket.

Älskar min fru så mycket!!

Vi ska och ta en kaffetår hos ”sossekompisar” sen idag. Dom har ett förflutet ifrån Umeå…bl.a.

Korv å makaroner.

Den Pikéskjorta jag köpte igår sitter skönt….och perfekt…på min vackra kropp. =P

Asså…blir bara beklämd över ”oseriositeten” på facebook. Okey, jag bidrar kanske inte till att höja den…jag driver med det löjets skimmer som vilar över spektaklet.

Lördag, 2010-07-24

Mulet och ca 16 grader. (Åter till det normala…(suck)…)

Emmy flög SJÄLV =) hem idag ! =(  Känner både sorg och glädje. Sorg över att hon åkt iväg…glädje över att jag har en så ”stor tös” som kan flyga igenom hela sverige…byta plan på Arlanda….helt själv !! DU ÄR SÅ DUKTIG ! =)

Har köpt en ny ”go’lukt” – ”Sexy Boy”….(Passar mej perfekt! Eller??)….Den luktar faktiskt gott….inte ”gam’gubbe”… =P

Ätit Billys Pan Pizza.

Fredag, 2010-07-23

Varmt och sol…kring 25 grader…

Lena jobbat 07-13.

Sophia haft ett skit-kalas…som inte jag klarade av. Ringde efter Lena….. =/

Gick med Sophia och Emmy till Pecke och My för att titta på deras hundvalpar.

Köpt en ny kavaj och skjorta som jag ska ha på bröllopet.

Lånat två av de böcker vi skall läsa när jag börjar i kristianstad. Tagit fjärrlån på ytterligare två…som inte fanns inne just nu på biblioteket här.

Ätit Pyttipanna och ägg.

Bränt ut en XP och en ”CISCOtrådlöst” -skiva (två skivor) till Lucas. Nu är det upp till honom att hålla reda på dessa.

Torsdag, 2010-07-22

Mestadels mulet…och kvavt.

Lena jobbar 09 – 16.

Vi åkte och tittade på Wilma igårkväll.

CIMG3064_50_50

Hon är 4 veckor och får hämtas tidigast när hon är 8 veckor. Men vi har idag lagt en handpeng…så nu är hon en av oss ! =) Det är tänkt att Lena ska sköta henne på dagarna enär hon är hemma och studerar på distans. Jag kommer ju, förmodligen, att vara rätt ofta och mycket i kristianstad.

Korv och mos…

Klockan är strax 21.00…och det är fortfarande varmt och kvavt ute….trots att det är nästan mulet.

Jag är så lycklig nu…mår så bra….men är så rädd för att bli besviken. Så, egentligen mår jag kanske bättre om jag är lite ”vankelmodig”…???!!! HMMM?
Det är nog så…. Jag har inte ännu riktigt fattat att jag ska plugga i kristianstad till hösten. Normal läget är ju att det ska ”små-djävlas” för mej hela tiden…åsså hips-vips faller allt på plats. Och då kan jag inte riktigt hantera det…..
Mitt liv har varit, och är, en enda lång ”motgång”. Och det klarar jag LÄTT ! Men si, börjar det gå bra…då vetti f_n !

Onsdag, 2010-07-21

Sol och varmt !!!!!!!!!

Lena jobbar 07 – 14.

Senare ska vi på Väla…. ut och äta nåt…. åsså åka och titta på en ”dogge”.

Varit på Väla. Emmy köpte en gul ”nattklänning” med tryck. Sen så åt vi på IKEA…innan vi åkte hem igen.