Onsdag, 2010-03-31

Grått-grått-grått… ….med dimma som pricken över i:et !

Hälsat på AM och Ture….

Hämtat ett bord från My…som ska flytta. Det är ett utebord med fyra stolar som vi ska ha på loftgången.

Helt barnfria ikväll. Tänkte därför bjuda ut min älskade på mat…..”om hon vill och får ändan ur vagnen”…vill säga.
Det är ju inte ofta vi är helt barnfria…och att jag kan bjuda frun på mat.

Tisdag, 2010-03-30

Solen skiner igenom ibland…

Vilken dag !!! =)

…min fru har troligen fått ett jobb….utanför hemmet….som hon haft hittills.
…jag har kanske pågång ett sommarjobb….timtid….inhopp…..men dock.
…min fru har målatom Lucas rum…och städat detta!!!!
…vi har tagit en fika på stan ! Inomhus denna gången.

Har haft lite ont i axlarna efter gårdagens bröst-pass på gymet. Idag är det ryggen som ska få sig en ”duvning”.

….

Har nu tränat rygg med mitt ”plågo-offer” Conny. Tog det lite lungt så att han skulle ”hålla”…. Han e ju dock min enda träningsvän….här….”so far”…

Kanke skulle starta en blogg som heter ”LillaÄggMonstret”……jag äter ju 4 – 6 råa ägg per dag… =)

Lördag, 2010-03-27

Mulet, bara 5 – 7 grader varmt, regn…regn…regn…

Varit och ätit vofflor på Sossestugan. Vilka var där då?? Jo, ”inbördes-beundran-klubben”. =( Inget nytt under solen….
Jag fick tummen upp för mitt förslag till ”spontan-öppet” när väder och folkmängd på stan är lämpligt. Det blir troligen jag som är ”Mr Spontan”….som det ser ut nu….

Fick spontan lust att åka till Hornborgasjön och se tranorna…. Men, ca 30 mil….kändes lite långt.

Jag besökte https://www.bastutraskby.se/index.php för att se om byn fortfarande lever. Jag bodde där i drygt ett år…men fick aldrig vara med i listan över bybor…Hmmm? De som nu köpt mitt hus är REDAN med i listan såg jag. Var jag ”omöjlig att ha göra med”..eller ??? =) (TROLIGEN!!!…skäms INTE över det…i så fall)

Jaha, ”Star Wars” eller ””Hysteriska förlossningar”” på tv…en lördagskväll……. Buuhuuu!!!

Med tanke på hur arbetsmarknaden ser ut idag, så var det ett lyckokast att jag flyttade hit ned. Om jag bott kvar där uppe med tusentals arbetslösa och bara några hundra lediga jobb…och med en samhällsstruktur som håller på att ”rasa samman”….hade mina chanser till ett ”fortsatt liv” varit ”obefintliga. Här finns både utbildningar och möjlighet till jobb inom rimliga avstånd. Och antalet lediga jobb här nere är dock dryga ” tusen-talet” i alla fall.

Fredag, 2010-03-26

Upp emot +20, sol med dis…..”sommar-luft”.

Tagit en fika UTE på stan med min älskade !

Sophia har halsfluss. Hon har fått pencilin för detta.
Lucas hos pappa…
Sebbe har ”tillfälligt” flyttat…

Karrékotletter, ”pommes-knorrar” (vet inte vad det heter) och bearnaesås med vitlökssmak…och ett glas vin !!! Mmmm!!

En lugn och mysig fredagskväll. Gumman har parkerat sig i sängen med några böcker….under de nya sänglamporna. Ser SÅÅÅ mysigt ut !! =)

4272426422

Torsdag, 2010-03-25

+15 och sol…som en sommardag… =)

Vi, jag och Lena och My, har varit till Malmö och Caroline. Tillsammans åkte vi på IKEA i Malmö. Ett större Ikea… !!!
Vi köpte bl.a. tavelhyllor ovanför sängen och läslampor till dito. Blev riktigt bra !

Ska på årsmöte för socialdemokraterna ikväll….

Hörde och såg en stare sjunga…

Onsdag, 2010-03-24

Halvmulet…och upp till +11 grader. HÄRLIGT !!!

Jag har sökt höstens utbildningar idag. Två stycken i Kristianstad och en i Växsjö. Det är lärarutbildningar hela bunten.

Blev förb_nnad idag ! Jag gillar inte att ha en hel vecka emellan varje lektion (komvux). Så, nu ska jag tenta av en del för att bli av med skiten.

SAKNAR MINA BARN !!!!! =´(

Har pratat med min äldre dotter. Hon (dom) vill komma några dagar i slutet på april istället för påsklovet. Några grymtningar och tårar senare….så jag kom fram till att det var nog rätt bra…egentligen. =)

Lite senare ringde min yngre dotter också !!! UNDERBART!!! Jag har fått prata med båda mina döttrar !!

Måndag, 2010-03-22

Ibland sol…

Har tränat en ”riktigt gammeldax träningspass” idag. 1,5 – 2 timmar…axlar…. Mmmmm!!!! Underbart!!!!
Håller, till min frus förfäran, på att ”växa ur” ”giftas skjortan”. Den var ”lös och ledig” när vi gifte oss…men… Jag har ju som sagt varit ”mindre” nu ett tag (storlek ”L”…t.o.m. ”M” i nåt fall). Men sedan jag började om att träna så har jag växt rätt rejält (storlek ”XL” -”XXL”). Kroppen minns tydligen ”hur det ska se ut”. =P

Fattar vinken….hör av mej om biljettbokningen tisdag eller onsdag.

Ursäkta mej, men jag tycker facebook har spårat ur riktigt nu. De flesta där bryr sig mest om Farmville och andra knepiga undersökningar. Synd…på ett fungerande ”kontakthållnings-medium.”